INFONET-468X60-BANNER

Transformacija područja oko Brankovog mosta

23.02.2021. | I. M. | eKapija

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Grada Beograda oglasio je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za izgradnju podzemne javne garaže između Fruškogorske i Brankove ulice. Kako se u projektu navodi, planirana je transformacija postojeće zelene površine sa Obeliskom uz Brankov most, u reprezentativan javni prostor na ulazu u grad - višespratni objekat javne namene i trg sa elementima parkovskog uređenja, ispod kojih je planirana javna višeetažna podzemna garaža.

Beograd - ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Planirana je izgradnja pet podzemnih etaža, organizovanih u 10 polunivoa. Kapacitet garaže je 384 PM, ukupna BRGP 13.412m². Osim površina za parkiranje putničkih automobila, u sklopu garaže je predviđeno parkiranje minimum 20 bicikala, punjači za električna vozila, službene, pomoćne i tehničke prostorije.

Površina u okviru granice urbanističkog projekta iznosi 7.232m², a planirana je gradnja podzemne javne garaže, objekta u zoni javnog interesa (centralni sadržaji i pristup javnoj podzemnoj garaži) i trga sa elementima parkovskog uređenja.

- Realizacijom planiranih namena, blok će se transformisati u atraktivan i vizuelno prepoznatljiv gradski reper na specifičnoj lokaciji, u skladu sa važećim PDR Kosančićevog venca. U okviru površina ostalih namena, u bloku se zadržavaju tri postojeća stambena objekta, na pripadajućim parcelama - navodi se u projektu.

Planirana je fazna realizacija predmetne lokacije. U prvoj fazi gradiće se podzemna garaža, u fazi 2a trg/park, a u fazi 2b objekat u zoni javnog interesa. U trećoj fazi planirana je gradnja platoa.

Planirana su dva kolska pristupa garaži, po principu ulaz/izlaz, direktno sa obodnih saobraćajnica - iz Fruškogorske i Brankove ulice. Pešački pristupi garaži ostvareni su u sklopu javnih površina na krovu garaže u skladu sa dominantnim pešačkim tokovima u okruženju.

- Krov garaže parterno i funkcionalno urediti kao zelenu površinu, u koju je na adekvatan način potrebno uklopiti postojeći spomenik – Obelisk. Minimalni procenat zelenih površina je 40%. Planirano je popločavanje, ozelenjavanje, osvetljenje, i opremanje elementima urbanog mobilijara - navodi se.

S obzirom na to da se planira javna garaža koja generiše određene tokove ka i od garaže u samoj i okolnim ulicama, predviđena je rekonstrukcija raskrsnice ulica Pop Lukine i Fruškogorske.

Prizemlje objekta sa ulazom za pešake, biletarnicom i stepeništem je projektovano u duhu savremene arhitekture, svedene forme sa akcentom na upotrebljene materijale i detalje, tako da se objekat sjedinjuje sa okolnim zelenilom i planiranim uređenjem budućeg trga. Kako je na tom mestu planiran budući objekat orijentacione spratnosti P+5, planirano je da se ovaj deo prizemlja uklopi u budući koncept i izgled novoplaniranog objekta.

Investitor je Grad Beograd, finansijer CSI Parking Investment DOO, a nosilac izrade urbanističkog projekta Centar za planiranje urbanog razvoja CEP. Javna prezentacija urbanističkog projekta trajaće do 9. marta 2021. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;