U okviru Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) planira se gradnja nove saobraćajnice koja će povezati Ustaničku i Darvinovu ulicu, vijadukt iznad kružnog toka na Autokomandi, ali i gradnja novih kružnih raskrsnica i rekonstrukcija postojeće ulične mreže. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda oglasila je javni uvid u nacrt plana detaljne regulacije za ovu saobraćajnicu, koji obuhvata više oko 42,5ha, a u okviru plana, predviđene su i površine za stanovanje i komercijalne sadržaje.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Izradi plana detaljne regulacije za saobraćajni potez UMP-a od saobraćajnice T-6 do Pančevačkog mosta – sektor 3, od izlaska iz tunela u Dr Milutina Ivkovića do čvora Šumice pristupilo se na inicijativu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a kako se navodi u cilju stvaranja planskih mogućnosti za realizaciju Unutrašnjeg magistralnog poluprstena.
Izgradnja bi trebalo da rastereti centralno područje od individualnog saobraćaja, smanji obim saobraćaja na postojećim mostovima preko Save i obezbedi alternativne mogućnosti u povezivanju pojedinih delova grada kako sa centralnim gradskim jezgrom tako i međusobno.
Planirane površine javnih namena su mreža saobraćajnica, zelene površine (skver, park i zaštitni zeleni pojas), komunalne površine (gradska pijaca), površine za infrastrukturne objekte i komplekse, površine za objekte i komplekse javnih službi. Planirane površine ostalih namena su površine za stanovanje transformacija porodičnog stanovanja u delimično formiranim gradskim blokovima u višeporodično stanovanje, mešoviti gradski centri i komercijalni sadržaji.
Trasa UMP u okviru ovog plana podeljenja je na tri deonice: od izlaska iz tunela Topčider u Ulici Dr Milutina Ivkovića do prelaska raskrsnice Autokomanda, od Prešernove ulice do Dušanovca i od Dušanovca do petlje Šumice.
Trasa UMP-a na sektoru III počinje izlaskom iz tunela Topčider, a zatim mostom nastavlja preko kružne raskrsnice Autokomanda, u dužini od oko 400m. Iznad izlaznog portala tunela Topčider projektovana je kružna raskrsnica preko koje se povezuju saobraćajni tokovi na relaciji Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, ulice Maglajska, Ljutice Bogdana, Humska i Dinarska, sa kružnom raskrsnicom Autokomanda.
Da bi se omogućio direktan pristup iz Bulevara Oslobođenja preko Autokomande na UMP, u smeru ka Novom Beogradu, projektovana je veza između Ulice dr Milutina Ivkovića i UMP-a. Projektovana saobraćajnica povezana je sa kružnom raskrsnicom iznad izlaznog portala tunela Topčider. Veza UMP-a sa kružnom raskrsnicom na Autokomandi ostvaruje se i preko saobraćajnica planiranih neposredno iza kružnog toka, paralelnih UMP-u.
Za potrebe prihvatanja i distribuciju saobraćajnih tokova prema okolnim blokovima, na ~km 0+825 projektovana je kružna raskrsnica.
Na ~ km 1+050 UMP se ukršta sa Ulicom Kumodraška. Sa desnog kolovoza UMP-a projektovano je isključenje u Kumodrašku ulicu, dok se veza levog kolovoza i Kumodraške ostvaruje preko dvotračnog podvožnjaka ispod UMP-a, dužine približno 70m.
Deonica od Prešernove ulice do Dušanovca dalje vodi do auto-puta, gde desna kolovozna traka zauzima položaj paralelan auto-putu, dok se leva kolovozna traka nadvožnjakom ukršta sa auto-putem, a zatim zauzima položaj paralelan auto-putu.
Levi i desni kolovoz dalje se uklapaju u planirano rešenje saobraćajnice Nova Kumodraška u skladu sa rešenjem iz Plana detaljne regulacije za Novu Kumodrašku ulicu od Ustaničke ulice do Darvinove ulice koje primarno ima za cilj ostvarenje funkcionalnije veze naselja Kumodraž 2, Braće Jerković, odnosno ovog dela Opštine Voždovac sa auto-putem, odnosno Ustaničkom ulicom i dalje sa centrom grada.
Na pravcu ulica Zaplanjska-Grčića Milenka zbog zadatih prostornih ograničenja projektovana je raskrsnica oblika elipse.
Plan detaljne regulacije izradio je Urbanistički zavod Beograda, a javni uvid traje do 20. januara 2020. godine.