Zamenik gradonačelnika Goran Vesić i gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović održali su juče (07.12.2020) prezentaciju novog režima saobraćaja na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice uvođenjem ekskluzivne pešačke faze.
Raskrsnica kod Doma Omladine (Foto: Sekretarijat za saobraćaj)
Ekskluzivna pešačka faza omogućiće pešacima da prelaze zonu raskrsnice pravolinijski i dijagonalno dok su vozila zaustavljena na crvenom svetlosnom signalu, istakli su govornici u Starom dvoru.
Vesić je ukazao da će se uvođenjem ovog sistema Beograd svrstati, pored Tokija, Londona i Štokholma, u retke gradova sveta koji imaju takvu raskrsnicu.
- Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kojoj se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšavamo protok saobraćaja - istakao je Vesić.
On je dodao da će se najveći broj problema rešiti izgradnjom metroa i unapređenjem šinskog saobraćaja.
- Sve se radi uz ozbiljne analize u koje su uključeni Saobraćajni fakultet i druge ovlašćene institucije. Takođe, imaćemo i najmoderniji Centar za upravljanje saobraćajem koji će biti smešten u okviru nove autobuske stanice na Novom Beogradu - najavio je Vesić.
On je podsetio da se već sprovodi veliki projekat semaforizacije. Kako je precizirao, 322 semafora, od 650 koliko ih ima u Beogradu, biće u režimu adaptivnog upravljanja saobraćajem i prilagođeni trenutnoj situaciji na terenu.
- Uvođenjem ovakvih i sličnih mera, poput kontrole "Oko sokolovo", dobijamo veću protočnost vozila, što je i suština rešavanja problema u saobraćaju s kojim se suočavaju sve metropole u svetu ukazao je zamenik gradonačelnika.
Rafailović je rekao da će novi režim funkcionisanja raskrsnice Makedonska–Dečanska početi sa radom tokom narednog vikenda.
- Novi režim raskrsnice predstavlja novi kvalitet u upravljanju saobraćajem u Beogradu. Na prvom mestu sa stanovišta bezbednosti pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, a zatim i sa aspekta njegove protočnosti u ovom delu grada - naveo je Rafailović.
On je podsetio da se takav režim upravljanja prvi put primenjuje u Beogradu, Srbiji, kao i ovom delu Balkana.
- Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu i simulacijama koje je radio Sekretarijat za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa D podiže na nivo usluge C, jer smo uspeli da ukinemo sve konfliktne tačke između vozila i pešaka - naveo je Rafailović.
On je ponovio da primena novih mera predstavlja potprojekat realizacije velikog projekta adaptivnog uvođenja saobraćaja, koji Grad Beograd realizuje sa kompanijom Siemens.