SFSOPLATE-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Kragujevačka obilaznica u četiri trake

13.11.2020. | Politika

JP Putevi Srbije raspisalo je konkurs za izradu studije opravdanosti i idejnog rešenja kragujevačke severne obilaznice koja se u planovima grada pominje skoro pola veka. Prema nacrtu kragujevačkog JP Urbanizam, ova saobraćajnica od izuzetne važnosti za grad biće dugačka oko 22 kilometara. Idejnim rešenjem će biti precizirana trasa buduće magistrale koja će imati četiri trake, a najverovatnije će dobiti kategoriju državnog puta prvog „b” reda, kažu za Politiku u Urbanizmu.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Osim severne obilaznice, u planu je i izgradnja magistrale koja Kragujevac treba da poveže sa Moravskim koridorom i Koridorom 11. Neizvesno je, međutim, kada će početi izgradnja ovih saobrćajnica, budući da je za izradu i usvajanje idejnog rešenja potrebno najmanje godinu dana. Ovom prilikom treba podsetiti da je nedavno završeni put od Kragujevca do Batočine, dugačak 25 kilometara, građen punih 16 godina.

Severna obilaznica, o čijoj se gradnji pričalo još sedamdesetih godina prošlog veka, počela je da se pravi pre desetak godina, ali je zbog finansijskih i problema sa eksproprijacijom zemljišta gradnja obustavljena. Projektom je bilo predviđeno da početak ove saobraćajnice bude na kružnom toku kod "Đurđevdanskog krsta", na samom ulazu u grad, ali se od ove ideje odustalo zato što se Kragujevac, izgradnjom industrijskih objekata, širio ka Batočini. Umesto toga, novim nacrtom je predviđeno da se severna obilaznica pomeri upravo ka Batočini i Koridoru 10, te da počne da se gradi u selu Cvetojevac koje je od Kragujevca udaljeno desetak kilometara.

Prema nacrtu kragujevačkog Urbanizma, severna obilaznica će proći kroz 12 katastarskih opština – sela: Cvetojevac, Jovanovac, Novi Milanovac, Opornica, Desimirovac, Poskurice, Divostin, Drača, Drenovac, Đuriselo, Dragobraća i Goločelo.

‒ Severna obilaznica je važna za Kragujevac, jer će iz centra grada biti izmešten tranzitni saobraćaj. Važna je i za privredni razvoj Kragujevca na čijoj teritoriji se nalaze velike kompanije – navodi direktor JP Urbanizam Dragan Dunčić.

Severna obilaznica, čiji je početak u Cvetojevcu, spojiće se sa putem Kragujevac‒Kraljevo na potezu između sela Dragobraća i Goločelo, gde će biti formirana petlja "Katrga".

‒ Od petlje "Katrga" do Mrčajevaca gradiće se brza saobraćajnica u četiri trake, takođe državni put prvog "b" reda koji će Kragujevac povezati sa Moravskim koridorom i Koridorom 11 – objašnjava arhitekta Ivan Radulović iz Urbanizma.

Korist od severne obilaznice je višestruka. Osim što će tranzitni saobraćaj biti izmešten iz grada, čime se povećava bezbednost učesnika u saobraćaju, posebno pešaka, Kragujevac će sa ovom magistralom dobiti i kvalitetniju vezu ka Topoli i Gornjem Milanovcu.

 

Komentari: 1

Rados 02.01.2022 22.10.18

Lepa predizborna kampanja samo ne znam koja je po redu.Moje lično mišljenje i većine Kragujevčana od toga nema ništa,ne verujemo više u šarene laže

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;