Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda oglasio je rani javni uvid u skladu sa zaključkom Komisije za planove koja je uputila Elaborat za potrebe izrade Plana detaljne regulacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije, sa mostom preko reke Save, gradske opštine Novi Beograd i Čukarica.
Predloženom granicom Plana razrađivaće se prostor površine 7 hektara koji pored planirane trase pešačko-biciklističke veze obuhvata i potrebne rampe za spuštanje trase na ulicu Omladinskih brigada kao i za povezivanje biciklističkih i pešačkih staza na Novo Beogradskoj strani duž keja i na Adi Ciganliji, sa vezama saobraćajnica i infrastrukture.
Izgled budućeg pešačko-biciklističkog mosta u Beogradu
Plansko rešenje predviđa i dve javne podzemne garaže za parkiranje automobila. Prostor Plana nalazi se između dva gradska mosta, mosta na Adi i Ostružničkog mosta.
Planirana mostovska saobraćajnica definisana je isključivo za pešačko-biciklistički saobraćaj, i predstavlja vezu postojeće i pešačko-biciklističke staze sa posebnim režimom korišćenja na Savskom nasipu sa zonom rekreacije Ada Ciganlija.
Preliminarna projektantska ideja oblikovanja mostovske konstrukcije zamišljena je u vidu zatalasane longitudinalne forme, koju formiraju primarni lučni konstruktivni elementi sa obe, duže strane mosta u vidu lučne strukture. Visina lučnih elemenata je najviša na novobeogradskoj strani i postepeno opada ka strani Ade. Između primarnih lučnih elemenata su vertikalni linijski elementi sekundarne konstrukcije.
Celokupna konstrukcija oslanja se na noseće stubove u optimalnom rasponu. Obe strane mostovske konstrukcije, završavaju se spiralnim rampama na način da se što elegantnije spoje sa nasipom i pešačkim i biciklističkim tokovima bez formiranja barijera u prostoru i u cilju dobre preglednosti i dostupnosti prostora.
Prema strateškim planovima razvoja biciklističkog saobraćaja u Beogradu, pored postojećih staza u Ulici Omladinskih brigada i na Savskom nasipu, planiran je i produžetak staze duž nasipa i njeno povezivanje sa planiranom stazom u Ulici dr Agostina Neta. Planiranim pešačkim saobraćajem biće ostvareno kontinualno povezivanje pešačkog i biciklističkog sabraćaja na celom delu teritorije leve obale Save kao i povezivanje sa unutrašnjim prostorom blokova, slobodnim i zelenim površinama, sadržajima i ostalim delom teritorije Novog Beograda.
Izgled budućeg pešačko-biciklističkog mosta u Beogradu
Pored parkiranja u regulaciji Ulice Omladinskih brigada koje se zadržava, planiraju se dve javne garaže u ulici Omladinskih brigada. Jedna podzemna ili nadzemna garaža na poziciji ispod otvorenog parkinga na kraju saobraćajnice i druga podzemna duž ulice Omladinski brigada u granici Plana. Navedene garaže su planirane kao dvoetažne.
Pored funkcionalnog osvetljenja planira se i estetsko osvetljenje mosta, koje će doprineti vizuelnom utisku.
U fazi izrade Nacrta plana, u saradnji sa nadležnim institucijama, definisaće se pravila uređenja za sve kategorije zelenih površina sa ciljem očuvanja prirodnih vrednosti i tokova, kao i integracijom novog rešenja u prirodni ambijent.
Rani jani uvid obaviće se u zgradi Gradske uprave Beograda, od 15. do 29. juna svakog radnog dana od 9 do 18 časova.
Zainteresovana lica mogu tokom ranog javnog uvida svoja mišljenja na planirana rešenja u pisanoj formi dostaviti Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove zaključno sa 29. junom 2020.