Sudeći prema Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, stanice BG metroa biće građene na četiri načina, kao plitke podzemne stanice sa mezaninom (međuspratom) i bez mezanina i kao duboke podzemne i nadzemne stanice. Pripremni radovi za gradnju beogradskog metroa trebalo bi da počnu ove godine, a generalnim projektom definisane su trase dve linije sa ukupno 43 stanice. Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, imaće 23 stanice, a linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, imaće 20 stanica.
Nadzemna stanica (foto: Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu)
Na površini će biti građene stanice Železnik, Ranžirna i Makiš, dok će njih 19 biti građeno kao plitke podzemne, 21 biće duboko ispod zemlje. Na najvećoj dubini od 38 metara pod zemljom biće stanica Cvetkova pijaca.
Plitka podzemna stanica bez mezanina (međusprata), izgrađena metodom otvorenog iskopa omogućava najdirektniji pristup peronima koji u retkim slučajevima može biti izložen i prirodnom svetlu. Troškovi izgradnje su svedeni na minimum.
Plitka podzemna stanica sa mezaninom (međuspratom), izgrađena metodom otvorenog iskopa ima veliki pristupni hol na srednjem nivou, sa koga putnici biraju smer kretanja. Ovaj tip stanice je optimizovan kako bi se smanjila dužina i širina stanice, kao i broj pristupnih oblasti, čime se smanjuju troškovi gradnje.
Plitka podzemna stanica sa mezaninom (foto: Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu)
Duboka podzemna stanica izgrađena metodom otvorenog iskopa sastoji se od podzemnog nivoa sa pristupom sa nivoa ulice, nivoa velikog hola sa operativnim aktivnostima, komercijalnim i uslužnim delatnostima i nivoa mezanina direktno iznad perona i na kraju nivoa perona.
Nadzemna stanica je planirana sa nižim nivoom perona kako bi se putnicima pojednostavio pristup, pa se peroni nalaze na oko 11 metara iznad površine terena. Stanica je projektovana tako da bude što kompaktnija, kako bi se prostor koji zauzima sveo na minimum i kako bi se ostavio slobodan prostor na nivou ulice.