Francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje ove faze projekta, prenela je eKapija.
Goran Tadić, senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u ovoj francuskoj kompaniji, rekao je da je urađena studija tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu Smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća. Dodao je i da je analizirano više varijanti za dve linije metroa, da su predloženi koloseci i stanice sa peronima, tehnologija izgradnje „Cut & Cover", zatim reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja. Izvršena je procena svih troškova i navedene su koristi.
Trase BG metroa (preuzeto sa www.ekapija.com)
Prema njegovim rečima, usvojene su sledeće trase:
- Linija 1, Železnik - Mirijevo, dužine 21,3km, sa 23 stanice (na slici je označena crvenom bojom)
- Linija 2, Železnička stanica Zemun - Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica (na slici je označena plavom bojom)
Prva faza radova će najverovatnije obuhvatati gradnju dela Linije 1 od Železnika do Karaburme. Trasa metroa će uglavnom biti podzemna, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine 2,0m. Kod ukrštanja dve linije na Savskom Trgu, metro će biti na dva nivoa kako bi se omogućio prelaz putnika. Deo Linije 2 na Novom Beogradu bi mogao biti izgrađen i na vijaduktu, naveo je Tadić.
Vlada Srbije nedavno je formirala Radnu grupu za realizaciju projekta „Izgradnja beogradskog metroa", čiji je zadatak da sa kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju ovog projekta.