Gradski čelnici ozbiljni su u nameri da naprave pešačku zonu od Slavije do Kalemegdana, i da tuda, kroz potez usporenog saobraćaja, vozi tramvajska linija 1. Ovo pokazuje i nedavno raspisan tender za „Studiju uticaja na saobraćaj uvođenjem pešačke zone na potezu Trg Slavija-Kralja Milana-Terazije-Kolarčeva, sa predlogom mera", koju je raspisao Sekretarijat za saobraćaj.
- Jedan od osnovnih razloga za zatvaranje određenih centralnih gradskih zona za motorni saobraćaj jeste očuvanje istorijskog nasleđa, smanjenje negativnih uticaja motornog saobraćaja na životnu sredinu i stimulisanje pešačkih kretanja kao zdravih životnih aktivnosti - navodi se u dokumentaciji.
Problemi se, piše u dokumentaciji, mogu očekivati posebno u situacijama kada se kroz planiranu pešačku zonu pružaju saobraćajnice primarne ulične mreže, što ovde i jeste slučaj.
Beograd (www.pixabay.com)
Onaj ko pobedi na tenderu imaće rok od 115 dana da napravi traženu analizu. Moraće da napravi predlog izmene saobraćaja i trasa linija javnog prevoza. Da analizira opterećenje u ulicama oko buduće pešačke zone u jutarnjem i popodnevnom špicu, uzimajući u obzir i sve vidove javnog prevoza koji tuda saobraćaju. Potrebno je utvrditi imaju li postojeće i planirane javne garaže dovoljno kapaciteta, predvideti kuda i kako će se kretati dostavna vozila za prodavnice unutar buduće zone.
Zanimljivo je i to što će se zbog zatvaranja saobraćaja od Slavije do Terazija i u Kolarčevoj uraditi simulacija raskrsnica: Kneza Miloša i Kralja Milana, Bulevara kralja Aleksandra i Takovske, Bulevara kralja Aleksandra i Beogradske, kao i Nemanjine i Kneza Miloša, koje će biti najopterećenije posle uvođenja pešačke zone.