Budući izgled nove autobuske stanice u Bloku 42 u Novom Beogradu, čija gradnja bi trebalo da počne u junu ili julu ove godine, premijerno je predstavljen prevoznicima u Srbiji i regionu. Tim arhitekata Milan i Vladimir Lojanica, čije je idejno rešenje za ovaj objekat izabranao kao najbolje 2014. godine, zajedno sa upravom BAS i njihovim saobraćajnim inženjerima, napravili su konačno rešenje i uspeli da naprave budući objekat funkcionalnijim.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Nova autobuska stanica će, kako saznaju Novosti, imati veći parking za autobuse, ali i podzemnu garažu, čekaonicu za mame sa decom, vrtić za mališane zaposlenih, hostel za vozno osoblje. Kompleks, koji finansira Beogradska autobuska stanica a.d., prostiraće se na oko 3,7 hektara, a u njegovom centru nalaziće se 12 dolaznih perona, 44 odlaznih i devet perona za turistički saobraćaj. Time je broj dolaznih perona dupliran, dok broj odlaznih omogućava uvođenje dodatnih polazaka u prigradskom i međugradskom saobraćaju.U samom centru kompleksa nalaziće se 81 parking--mesto za autobuse, koji će sada tu čekati svoje vreme polaska. Zgrada stanice prostiraće se na oko 15.000 kvadrata, a na ulazu u nju biće stanični trg.
- Predviđeno je da tu bude taksi stanica, ostavljen je prostor za kraće zaustavljanje vozila onih putnika koje neko dovozi. Tu će biti i ulaz u podzemnu garažu koja će imati 220 parking-mesta. U prizemlju zgrade nalaziće se komercijalni sadržaji, poput restorana, kafića, prodavnica, ali će biti tu i pošta, banka i menjačnica. Jedan od noviteta jeste čekaonica od oko 60 kvadrata za majke sa decom, kako bi porodicama koje čekaju željeni polazak bilo udobnije. Napravićemo i mesto za odmor, pa će putnici koji duže čekaju ovde moći da se opruže, odmore, dopune svoje mobilne telefone... Predviđen je i prostor za ambulantu, kao i ormarići za ostavljanje prtljaga - objašnjavaju u BAS-u za Novosti.
A pošto će objekat biti veliki, zbog boljeg snalaženja sugrađana, biće odvojeni ulazi na peron za prigradske, međugradske i međunarodne polaske.
- Na prvom spratu nalaziće se kuhinja i restoran za zaposlene, predstavništva prevoznika, ali i kontrolna soba odakle će se nadzirati protok saobraćaja. Kancelarije za zaposlene biće na drugom spratu, kao i buduće obdanište za decu radnika. Tu će biti kafić za prevoznike, kao i hostel sa 16 jednokrevetnih i šest dvokrevetnih soba sa kupatilom, gde će vozači moći da prenoće - otkriva rukovodstvo BAS.
Arhitekta Vladimir Lojanica predstavio je prisutnima i budući izgled autobuske stanice, ali i Bloka 42. Napomenuo je da će Beograd, ovim rešenjem, po prvi put dobiti transportni terminal, koji će objediniti autobuski i železnički saobraćaj.
- Hvala upravi BAS-a, prvenstveno Anđelku Mučibabiću, na razumevanju za naše arhitektonsko-urbanističke težnje, ali i na saradnji jer su nam svojim dugogodišnjim iskustvom pomogli da uradimo bolje rešenje stanice. Ovim će ona biti funkcionalnija i za putnike i za prevoznike. Ovakvi objekti se grade sa pogledom na budućnost, a mislim da smo mi u tome uspeli.