Obnova tri velika saobraćajna poteza u Beogradu - Ulica Mije Kovačević, Bulavar oslobođenja i Trg Slavija posle dugo godina počinje u aprilu, najavila je Gradska uprava. Sa izvođačem radova MBA Ratko Mitrović, koji je dao najpovoljniju ponudu za ova tri saobraćajna čvorišta u Beogradu, trebalo bi danas (31.03.2017) da bude potpisan ugovor, navedeno je u saopštenju.
Kako je pojasnio v.d. sekretara za investicije Luka Petrović, radovi će biti sveobuhvatni kako bi ova tri saobraćajna pravca dobila bolju tramvajsku protočnost, uređene saobraćajne trake i kanalisane tokove, sa akcentom na veću bezbednost i bolju koordinaciju u saobraćaju na čitavom potezu.
- Krajem aprila trebalo bi da se najpre krene s rekonstrukcijom Ulice Mije Kovačević, u delu od tramvajske okretnice do skretanja za Gradsku čistoću. Nedugo zatim kreću i radovi u Bulevaru oslobođenja i od tada će se odvijati uporedo na obe lokacije - istakao je Petrović. On je precizirao da će se potez od tramvajske okretnice kod Omladinskog stadiona do Vukovog spomenika raditi u četiri faze, te da će se sukcesivno zatvarati saobraćaj po deonicama.
Za radove u zoni Trga Slavija i Bulevara oslobođenja već je poznato da će se saobraćaj odvijati pravcima Makenzijeva - Kralja Milana i Nemanjina - Bulevar oslobođenja. Beogradska ulica na potezu Trg Slavija - Njegoševa biće jednosmerna u smeru ka Njegoševoj. Sve vreme izvođenja radova biće onemogućen prilaz Trgu Slavija iz ulice Svetog Save i iz Deligradske, najavio je Petrović.
- Radovi na ovim deonicama biće obimni, te nas očekuje rekonstrukcija tramvajskog koloseka i to kompletna zamena kolosečne konstrukcije, sa zamenom i uvođenjem modernijeg oslanjanja tramvajskih šina, uz zadržavanje koloseka sa bočnih strana kolovoza u uličnom profilu - rekao je on.
- Zatim će se zameniti stubovi i kompletna kontaktna mreža, kao i kompletna kolovozna konstrukcija i sistem odvodnjavanja površinskih voda sa kolovoza - dodao je Petrović.
Kako kaže, biće definisane saobraćajne trake, a duž čitavog poteza je predviđeno da postoje četiri saobraćajne trake za kretanje automobila.
Predviđena je i zamena kompletne horizontalne i vertikalne signalizacije i uvođenje modernog sistema za upravljanje semaforima, kao i modernizacija javne rasvete, naveo je Petrović. On je dodao da je posebno atraktivan deo projekta koji se odnosi na izgradnju biciklističke staze duž Ruzveltove i Mije Kovačevića, kao i u Bulevar oslobođenja, od Bokeljske petlje do Tiršove.
Deo projekta je i sanacija nadvožnjaka iznad Cvijićeve ulice.
Očekivani efekti ove rekonstrukcije su višestruki - manja buka, manje vibracije, veća brzina tramvaja zbog zamene šina, mogućnost prolaska novih „KAF“ tramvaja, povećanje broja putnika i to po proceni GSP-a oko četiri odsto i smanjenje operativnih troškova tramvajskog saobraćaja. To će doprineti i većoj pouzdanosti tramvajskog saobraćaja usled zamene šina i kontaktne mreže, poboljšanju uslova za kretanje vozila i samim tim i bezbednosti saobraćaja.
Rok za završetak svih planiranih radova je 180 dana od datuma početka radova, a ugovorena vrednost radova je oko 1,94 milijardi dinara bez PDV-a.
Ugovorima su predviđeni penali za kašnjenje prilikom izvođenja radova i to za kašnjenje u međurokovima 0,1 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan zakašnjenja i za kašnjenje prilikom završetka ugovorenog posla (ako radovi traju duže od 180 dana) i to 0,4 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan zakašnjenja. Ukupna vrednost penala ne može biti veća od 15 odsto vrednosti ugovora, istakao je Petrović.
Plan odvijanja saobraćaja za vreme radova je dogovoren sa Sekretarijatom za saobraćaj, a svi učesnici u saobraćaju biće blagovremeno obavešteni posredstvom medija.