U proteklih mesec dana na dve deonice železničkog Koridora 10 između Vranja i Preševa čija je dužina 31,4 kilometra zamenjeno 11 kilometra koloseka.
- Radovi na rekonstrukciji deonica Vranjska Banja-Ristovac, dužine od 17,7 kilometara i Bujanovac-Bukurevac, dužine od 13,7 kilometara, koji se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju srpske železnice, počeli su 18. Aprila – izjavio je direktor Medija centra „Železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević. - Izvođač radova je kompanija Ruskih železnica „RŽD Intenational“.
On je za agenciju „Beta“ izjavio da je na deonici Vranjska Banja-Ristovac, gde je već zamenjeno šest kilometara starih šina novim kolosekom, do sada završeno 20 odsto više radova nego što je predviđeno, dok se na deonici Bujanovac-Bukurevac, gde je do sada zamenjeno pet kilometara novog koloseka, radovi odvijaju predviđenom dinamikom.
- Rekonstrukcija i modernizacija južnih železničkih deonica na Koridoru 10 odvija se uz primenu savremene ruske tehnologije polaganja koloseka, kao i moderne i nove mehanizacije proizvedene u ruskim fabrikama specijalno za realizaciju srpskih projekata – kazao je Stanisavljević.
Radovi na rekonstrukciji najugroženijih deonica na južnom delu železničkog Koridora 10, koji podrazumevaju zamenu celokupnog koloseka, predviđaju i rekonstrukciju deonice Vinarci-Đorđevo kod Niša u dužini od 15 kilometara, a vrednost projekta rekonstrukcije sve tri deonice je oko 26,4 miliona dolara, što se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Radovi se odvijaju u dve faze, u toku je rekonstrukcija i modernizacija deonica Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukurevac, koja je počela 18. aprila, a nakon što ovaj posao bude završen počeće rekonstrukcija i treće deonice izmedju stanica Vinarci i Đorđevo kod Niša.
Zbog radova na dve deonice između Vranja i Preševa od 18.aprila zatvoren je železnički saobraćaj za putničke vozove prema Skoplju i Solunu a teretni saobraćaj se odvija na po 36 sati.
Međunarodni putnički železnički saobraćaj će ponovo biti uspostavljen prema Skoplju i Solunu od juna do septembra, tokom letnje turističke sezone, kada će se raditi rekostrukcija pruge samo na radovima koji ne zahtevaju obustavu železničkog saobraćaja i to u stanicama Leskovac, Vranjska Banja, Vranje, Bujanovac i Bukurevac.
Predviđeno je da druga faza radova na rekonstrukciji koloseka na deonicama izmedju Niša i Preševa počne u septembru ove godine I trajaće do maja 2017.godine, kada se očekuje završetak rekonstrukcije i modernizacije svih 46 kilometara na tri deonice južnog dela železničkog Koridora 10.