INFONET-468X60-BANNER

"Žeželj" stao zbog isplate

23.11.2015. | Đ. Vukmirović | Novosti

Novca ima, ali je gradnja opet stala. Samo pet meseci pošto su posle jednogodišnjeg prekida nastavljeni, kako saznaju „Novosti“, radovi na novom Žeželjevom mostu ponovo su u zastoju, što ozbiljno preti da ugrozi njegov završetak i do produženog roka – novembra 2016.

Razlog je zahtev firme „Pro Lifting“, podizvođača „Mostogradnje“, da joj se odmah isplate obavljeni radovi u proteklih pet meseci. Njihova specijalna dizalica je na jedan od lukova, koji se montira na novosadskoj obali, podigla 40, od ukupno 54 elementa i – stala.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Oni traže da im se to odmah plati, ali špansko-italijanski konzorcijum AZVI, koji je glavni izvođač radova i koji ima novac, po zakonu to ne može da uradi direktno, već preko „Mostogradnje“. A ovi imaju toliko neplaćenih dugovanja da je izvesnije da će neko od poverilaca te pare uzeti pre nego što stignu do „Pro Liftinga“ – objašnjava naš izvor iz pokrajinske administracije.

Ukupna vrednost novog Žeželjevog mosta je, da podsetimo, 48,3 miliona evra, od čega AP Vojvodina daje 14,7 miliona, grad Novim Sad 7,4 miliona, a EU 26,2 miliona. Do završetka montaže novosadskog luka, koja sada stoji, ostalo je da se podignu još samo tri elementa, a kako će i kada će problem oko plaćanja podizvođača biti rešen, zasad niko ne zna.

- U igri je predlog da AZVI i „Pro Lifting“ naprave ugovor o cesiji, koji bi omogućio direktno plaćanje i oni su na to spremni, ali je neophodna i saglasnost „Mostogradnje“. Nije, međutim, zasad nema i konačan ishod je potpuno neizvestan – tvrdi izvor „Novosti“.

Nije, međutim, samo zastoj u montaži para lukova razlog za strahovanja da ni novi rok završetka mosta neće biti ispoštovan. Već dva meseca, naime, kasni i početak radova na rečnom stubu i neizvesno je kada će.

Reč je o jednom, od ukupno tri, oslonca (dva obalna, na bačkoj i sremskoj strani su ranije završena), koji će nositi celu konstrukciju novog Žeželjevog mosta.

Rokovi

Po ugovoru sklopljenom sa špansko-italijanskim konzorcijumom početkom 2011, most dug 474, a širok 30 metara trebalo je da bude gotov do 8. septembra 2013. Letos je rok produženo do 16. novembra 2016, dok su za demontažu postojećeg montažno-demontažnog mosta predviđena dodatna tri meseca.

Već viđeno

Zatoj u gradnji nastao jer „Mostogradnja“ nije plaćala svoje podizvođače, već je viđen na gradilištu novog mosta u julu, zbog problema sa uplatama firmi „Pro Industri“, angažovanoj na podvodnim radovima.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;