Rekonstrukcija pruge između Beograda i Sarajeva jedan je od projekata koji povezuje zemlje zapadnog Balkana i za koji i Srbija i BiH smatraju da ga treba realizovati što pre. Ova saobraćajnica je deo mreže javnih železničkih pruga BiH, na deonici od Zvornika preko Tuzle do Doboja, dužine oko 100 kilometara, kao i deo mreže javnih železničkih pruga Republike Srbije na deonici Ruma-Šabac-Loznica-Brasina-granica BiH, dužine 108km. Danas na ovoj pruzi vozovi saobraćaju brzinama od 20 do 60 kilometara na čas, a predviđeno je da bi se posle obnove, brzina udvostručila.
U Ministarstvu građevine i saobraćaja napominju da se modernizacija pruge od Rume preko Šapca do granice sa Bosnom, razmatra u dve varijante u zavisnosti da li će biti obnovljena za dizel ili prilagođena za elektro vuču.
- U oba slučaja neophodno je uraditi kompletnu projektnu dokumentaciju. Procenjene investicione vrednosti su 32 miliona evra za dizel, odnosno 120 miliona evra za elektrovuču na pruzi – objašnjavaju u Ministarstvu. - U prvoj varijanti bila bi neophodna rekonstrukcija delova pruge na kojima još nisu ugrađene šine S-49, za brzine do 120 kilometara na sat. To su deonice Petlovača-Lešnica, stanica Loznica, pruga Loznica-Gornja Koviljača, Brasina-Donja Borina i rasputnica Donja Borina-Mali Zvornik.
Za elektrovuču je, kako navode u Ministarstvu saobraćaja, neophodna rekonstrukcija pružnih i staničnih koloseka na celoj dužini pruge od Rume do granice sa BiH, u dužini od 108 kilometara. Ona bi bila prilagođena brzinama do 120 kilometara na sat, i to ugradnjom novih šina UIC-60 na betonskim pragovima i u tucaniku, izgradnjom novih elektronskih signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja sa centrima telekomande u Loznici i Šapcu. Podrazumevala bi i izgradnju stabilnih postrojenja električne vuče na celoj dužini pruge i rekonstrukciju putnih prelaza.