INFONET-468X60-BANNER

Šetalište od Save sve do Trga Republike

02.11.2015. | M. T. Kovačević | Novosti

- Uređenjem četiri ambijentalne celine u srcu prestonice, najuži centar Beograda, za nekoliko godina, trebalo bi da pripadne isključivo pešacima i biciklistima – tvrdi glavni gradski arhitekta Milutin Folić.

Radovi su započeti u Ulici Vuka Karadžića. Posao će biti gotov do kraja godine, kada će se građevinska operativa preseliti na skver kod ulica Cara Lazara i Gračaničke. Tu će se urediti plato i napraviti česma Kod Crvenog petla. Tokom 2016. planirani su radovi na Kosančićevom i Obilićevom vencu.

Beograd (www.pixabay.com)

- Najstarije gradsko jezgro postaće jedna velika šetačka zona, a za vozila izgradiće se nekoliko podzemnih garaža, da bi sve bilo lako dostupno – priča Folić. - Srce tog šetališta biće najpoznatija trgovačka zona Knez Mihailova. Očekujem da će najveća atrakcija biti Vase Čarapića, kao ulica kulture.

Prema Folićevim rečima, deo grada gde se nalazi Narodni muzej, Narodno pozorište, Rektorat, Filharmonija, tri fakulteta i još dva muzeja, biće popločan kamenom i obogaćen drvoredima.

Studentski trg biće potpuno renoviran, a ispod njega će se sledeće godine graditi garaža. Trolejbuski terminus se premešta u Dunavsku. Postoji ideja da se uz saradnju sa gradskim Zavodom za zaštitu spomenika, uz odgovarajuću zaštitu, predstavi arheološki lokalitet gde se nalazi rimsko terme. Postavili bi se i kameni artefakti, koji su danas zaboravljeni u podrumima Etnografskog muzeja.

Kaldrma na Kosančićevom vencu već sledeće godine biće potpuno rekonstruisana, a i ovaj deo prestonice biće kompletno zatvoren za saobraćaj.

- Oživećemo lokalitet gde je nekada bila Narodna biblioteka. Ograda će biti uklonjena, a iznad ruševina praviće se pasarela sa informativnim tablama. Dok se šetaju, građani će moći da saznaju kako je stradalo nacionalno blago Srbije. Plan je da kvart bude potpuno osvetljen – navodi Folić.

Ispod Patrijaršije, u dnu Kralja Petra, gradiće se gradska galerija i vidikovac.

- Do kraja godine raspisaćemo arhitektonski konkurs za gradsku galeriju. Zbog konfiguracije terena, moguće je da se objekat izgradi na padini, a da sam krov bude u ravni sa ulicom. Napravio bi se fantastičan vidikovac. Onda bi tu galeriju povezali sa postojećim podzemnim prolazima i lagumima. Imali bismo neobičnu vezu sa Karađorđevom ulicom, odnosno sa Savskom promenadom. Taj kvart imaće desetak atraktivnih sadržaja za turiste – objašnjava Folić.

Pasarela

Kompletan projekat pasarele još je u fazi razrade.

- Postoji mogućnost da se Kalemegdan poveže pešačkom pasarelom sa Beton halom. Taj most bi se izgradio na osnovu zamisli čuvenog britanskog umetnika Ričarda Dikona, Mrđana Bajića i akademika Branislava Mitrovića – kaže Folić.

Obilićev venac sav u zelenilu

Obilićev venac biće uređen istim arhitektonskim rukopisom kao Knez Mihailova, po ideji Branislava Jovina. Prema planovima Emilijana Josimovića, prvog urbaniste Beograda, potez oko zgrade „Tanjuga“ biće pun zelenila. Realizovaće se ideja da ovaj deo grada bude opasan sa dva reda stabala.

 

 

Komentari: 1

beograd 11.11.2015 09.23.33

Ne razumem potrebu parking garaza u pesackoj zoni odn. kako ce ulaziti vozila u podzemne garaze u strogo pesackoj zoni? Ako se budu delile posebne nalepnice za vozila sa dozvolom kretanja u pesackoj zoni onda se oskudna finansijska sredstva bacaju u vetar ili je mozda cilj da se iz grada izbace "obicni ljudi" kako nas vrlo rado nazivaju nasi velikani - neobicni - politicari?

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;