Posle razgovora u petak (9. okrobar 2015.) sa generalnim direktorom Brankom Kneževićem, stotinak radnika beogradske „Mostogradnje“ odlučilo je da nastavi rad na novom Žeželjevom mostu na Dunavu. Štrajkači su, zbog kašnjenja plata, posao obustavili još pre nekoliko dana.
- O pojedinostima dogovora sa radnicima ne možemo da govorimo, ali se radovi nastavljaju – rečeno je u u „Mostogradnji“.
Beogradsko preduzeće je kao podizvođača angažovao špansko-italijanski konzorcijum AZVI. Njegovih stotinak radnika čine preko četiri petine ukupnog broja neimara na gradilištu. Poslednja plata, koju su primili, bila je još iz maja i to je bio povod za višednevnu obustavu rada.
Kašnjenje njihovih plata, prema saznanjima „Novosti“, nema nikakve veze sa konzorcijumom AZVI, koji sve svoje finansijske obaveze ispunjava u skladu sa dinamikom obavljenog posla. To omogućava činjenica da više nema zastoja u finansiranju radova od strane AP Vojvodine, koja je zajedno sa Evropskom komisijom i Gradom Novim Sadom, jedan od sufinansijera projekta.
- AZVI novac dobija na vreme i isto tako isplaćuje i podizvođača „Mostogradnju“ – potvrđuje dobro obavešteni izvor našeg lista.
Gradnja Žeželjevog mosta nastavljena je u junu i od tada je na čeličnom luku montirano 20 elemenata i sedam poprečnih greda.
- Da bi luk, inače dug 220 metara, bio potpuno završen, treba da se montira još 12 elemenata, kao i četiri poprečne grede – precizira izvor „Novosti“.
Po ugovoru potpisanom početkom 2011, novi most na Dunavu je trebalo da bude završen krajem 2013. Zbog problema oko finansiranja radova, određen je novi rok – novembar 2016. godine. Četvorodnevni zastoj, zbog štrajka radnika „Mostogradnje“, kako kažu, ne bi trebalo da utiče da bude ispoštovan.
Demontaža
Deo dogovora sa špansko-italijanskim konzorcijumom AZVI jeste i demontaža privremenog mosta preko kojeg se, već 16 godina odvija železnički saobraćaj. Ona će početi odmah pošto novi „Žeželj“ bude pušten u saobraćaj i trajaće najviše tri meseca.