Od četiri mogućnosti koje su ponudili projektanti koji su dobili posao na tenderu JP „Putevi Srbije“ za most preko Dunava u Bačkoj Palanci, naručilac se opredelio za konačnu varijantu. Po njoj, nova ćuprija koja treba da spoji Bačku Palanku i Neštin, odnosno Bačku i Srem, biće dugačka 1.957 metara. Određeno je da će s bačke strane krenuti sa sadašnje rasksnice, odnosno obilaznice od Novog Sada, a sa sremske izaći na raskrsnicu od Neština ka Viziću i dalje ka Erdeviku.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Stručnjaci koje je angažovalo JP „Putevi Srbije“ kažu da taj drumski most kod Bačke Palanke i Neština može koštati najviše 45 miliona evra (sa svim prilaznim saobraćajnicama), i da je to osam puta jeftinije nego jedan beogradski most, a verovatno i on treba, i da, ukoliko postoji dobra volja, tu investiciju nije teško realizovati.
- Za nas u lokalnoj samoupravi znači da naše JP „Direkcija za izgradnju opštine Bačka Palanka“ sada može da radi plan detaljne regulacije, o čemu je Skupština donela odluku – kaže zamenik predsednika opštine Bojan Radman. - To znači da će biti moguće ishodovanje građevinske dozvole za najznačajniji infrastrukturni objekat u bačkom i sremskom delu Podunavlja. Nije potrebno naglašavati da će taj most, a sada je sve izvesnije da će ga neko graditi, biti poslednja dunavska uzvodna veza dveju srpskih obala, a na samo nekoliko kilometara uzvodno od „mrtvog“ mosta koji od 1974. godine, navodno spaja Bačku Palanku i Ilok u Hrvatskoj, ili EU.
Radman kaže da će do septembra, najkasnije verovatno do kraja godine, biti završen idejni projekat mosta, a to je prvi uslov za overavanje glavnog projekta i dobijanje građevinske dozvole, a tada je moguće da kineske ili naše kompanije krenu da premošćavaju veliku reku. Sigurno je da Srbija neće skoro ući u EU, a ovde je s Hrvatskom deli samo reka Dunav vodom i par kilometra kopnom sa sremske strane, jer bačkopalanačkoj opštini pripadaju i Neštin i Vizić i imaju grdne probleme otkako su komšije ušle u zajednicu..
Mnoge povezuje
Ova ćuprija, vele privrednici, ekonomski je višestruko isplativa za celu Bačku, pa i Novi Sad, koji bi se rasteretio teretnog saobraćaja. Takođe, važna je i za pravac od Subotice, Sombora, jer se do BiH, auto-puta Beograd-Zagreb i zapadne Srbije ne bi prelazila granica kod Bačke Palanke i Iloka, odnosno Srbije i Hrvatske, već preko Erdevika, Kuzmina, Sremske Rače...