Krajem prošle godine završen je glavni vijadukt petlje „Batajnica“, čime je realizovana važna veza na Obilaznici u okviru njenog sektora A. Pored glavnog pravca puštena je u saobraćaj i nova rampa za vozila koja se sa Novog novosadskog puta kreću ka Novom Sadu. Na taj način omogućena je delimična funkcionlanost, ali je preostalo da se završe još tri rampe sa vezama do Novog novosadskog puta i budućeg Batajničkog bulevara.
Ilustracija (www.pixabay.com)
U proteklih pet meseci radovi su se izvodili bez obustave, pa iako stvari teku jako sporo ipak ima napretka. U prethodnom periodu završeni su skoro svi betonski radovi na ulazno-izlaznim rampama na pravcu ka Dobanovcima. Izgradnja ove tri rampe kasnila je zbog problema sa zemljištem, ali je krajem prošle godine postigut dogovor i krenulo se u izgradnju. Njihova funkcija je da omoguće putnicima iz pravca Novog Sada da se isključe kod Batajnice, ali i kao lokalno uključenje na auto-put. Na obe rampe su izvedena sva polja, tako da se sada radi livenje pešačko-revizionih staza nakon čega sledi postavljanje izolacije, ivičnih venaca i na kraju ograde.
Radovi su kompletirani i na dva manja mosta iznad budućeg Batajničkog bulevara, gde je već postavljena ograda i habajući sloj asfalta. Da bi nove rampe bile u funkciji, pored njihovog završetka neophodno je povezivanje njihovih nasipa i vezne saobraćajnice sa ovim mostovima, kao i njihovo dalje povezivanje sa sa Novim novosadskim putem u pravcu Beograda. Iako nije zahvalno govoriti o rokovima kada je ovaj projekat u pitanju, trebalo bi da ove tri rampe sa vezama budu otvorene u na leto ove godine.
Međutim, završetkom petlje i dalje će nedostajati važan element projekta. To je budući Batajnički bulevar, kao najvažnija komponenta za bolje funkcionisanje lokalnog saobraćaja i od velikog značaja za stanovnike Batajnice. Za sada još uvek nema informacija kada bi gradnja mogla da krene i da li će biti odlaganja.
Počeli su radovi i na pobijanju šipova i pripremnim radovima za dalju izradu konstrukcije mosta preko pruge, čija je funkcija da pre svega opsluži kao veza sa poljoprivrednim posedima sa druge strane.
Izgradnja petlje „Batajnica“ finansira se iz kredita „Evropske investicione banke“, a vrednost radova je procenjena na skoro 40 miliona evra