Planove za ambiciozno proširenje novog aerodroma u Cirihu, u Švajcarskoj, otkrio je tim prestižnih arhitekata i inženjera, uključujući Bjarke Ingels Group (BIG), HOK i Buro Happold. Zgrada će biti prvenstveno izgrađena od drveta iz održivog izvora i imaće atraktivan dizajn enterijera koji je fokusiran na maksimalno iskorišćenje prirodnog svetla i olakšavanje kretanja.
Terminal će imati zastakljeni vrh krova, pa će svetlost služiti kao pomoć pri navigaciji (Foto: Bucharest Studio)
Projekat pod nazivom "Zurich Airport - Dock A" je pobednik arhitektonskog konkursa. On predviđa povećanje kapaciteta aerodroma Cirih iz 1950-ih pomoću velike nove zgrade koja će se sastojati od sedam spratova i sadržaće izlazne kapije, maloprodajni prostor, salone, kancelarije, a u planu je i novi toranj kontrole leta i proširenje postojećeg hola.
10 godina će biti potrebno za izgradnju (Foto: Bucharest Studio)
Aerodromski terminal imaće zastakljeni vrh krova, pa će svetlost služiti kao pomoć pri navigaciji. Kontrolni toranj će biti u centru zgrade, nudeći tako još jedan vizuelni marker. Drvo će biti glavni građevinski materijal, korišćen i za nosivi sistem zgrade koji će se sastojati od širokih drvenih stubova u obliku slova V, koji naginju prema tradicionalnim švajcarskim kosim krovovima.
Planirano je maksimalno korišćenje prirodnog svetla (Foto: IMIGO)
Unutrašnji dekor će se oslanjati na prirodnu lepotu drveta i trebalo bi da pruži mnogo prijatniju atmosferu za umorne putnike u odnosu na aerodrom od stakla i čelika.
"Kako aerodromi rastu i evoluiraju i kako se međunarodne smernice i bezbednosni zahtevi menjaju, aerodromi postaju sve složeniji: Frankenštajni međusobno povezanih elemenata, zakrpa i proširenja", rekao je osnivač i direktor BIG-a, Bjarke Ingels. "Za novi glavni terminal aerodroma u Cirihu, pokušali smo da odgovorimo na ovaj složeni izazov najjednostavnijim mogućim odgovorom: masivni drveni okvir prostora."
Terminal će imati maloprodajni prostor, salone i kancelarije (Foto: IMIGO)
"Upadljiva struktura je napravljena od drveta lokalnog porekla, a dugačko skulpturalno telo krova je u potpunosti obloženo solarnom šindrom pretvarajući sunčevu svetlost u izvor energije. Jednostavan, ali izražajan dizajn – ukorenjen u tradiciji i posvećen inovacijama – koji otelotvoruje kulturne i prirodne elemente švajcarske arhitekture", ističe Ingels.
Unutrašnji dekor će se oslanjati na prirodnu lepotu drveta (Foto: BIG)
Iako se nijedan aerodrom ne može smatrati održivim, upotreba drveta će ipak značiti manji ugljenični otisak od tipičnog aerodromskog terminala. Solarni paneli i energetski efikasni sistemi za hlađenje i grejanje će smanjiti potrošnju energije u zgradi, dok će integrisano senčenje smanjiti dobijanje sunčeve toplote.
Očekuje se da će za završetak aerodroma u Cirihu biti potrebno 10 godina. U projekat su uključene arhitekte, stručnjaci za drvo i konsultant za avijaciju.