U okviru poslovne četvrti "Centro Direzionale" koju je projektovao japanski arhitekta Kenzo Tange 70ih godina prošlog veka počela je gradnja metro stanice. Glavnu stanicu Napuljske podzemne železnice karakterisaće konstrukcija od masivnog drveta. Ovaj projekat delo je studija koji vodi Benedetta Tagliabue i deo je većeg poduhvata rekonstrukcije i nadogradnje gradske infrastrukture.
Radovi na izgradnji metro stanice u Napulju (Foto: Paolo Fassoli)
Ideja je da ova stanica stvori kontrast u četvrti u kojoj preovlađuju objekti sa reflektujućim fasadama. To je deo Napulja gde su smeštene poslovne zgrade, pa je često situacija takva da u pet ujutru biva prazan i vrlo opasan. Zbog toga se gradi stanica koja će ovaj deo, preko nove linije podzemne železnice, povezati sa ostalim četvrtima i istovremeno ga "obogatiti" dovodeći mu prirodu i autentičnost Napulja.
Radovi na izgradnji metro stanice u Napulju (Foto: Paolo Fassoli)
Stanica sa lukovima od drveta gradi se iznad postojećih podzemnih vodova, zamenjujući prethodni objekat koji je zapravo bio samo neka vrsta nadstrešnice koja je pokrivala stepenište koje je vodilo do platformi metroa. Shodno tome da se radi na mestu gde je već postojala kakva takva konstrukcija, mora se voditi računa o težini, zbog čega je i odabrana drvena građa koja je vrlo lagan materijal. Drvo se dobro ukombinovalo sa postojećim betonskim konstrukcijama i stubovima. Nakon analiza zaključak je bio da se umetnu novi drveni stubovi.
Radovi na izgradnji metro stanice u Napulju (Foto: Paolo Fassoli)
Konstrukcija od lepljenog lameliranog drveta obuhvata površinu od 10.000 metara kvadratnih. Širina donjih šina ogleda se u širini talasastih svodova. Ovakve vrste svodova obeležja su klasičnih železničkih stanica, dok je forma stanice imala za cilj da stvoriti osećaj "šetnje po šumi". Ono što se ovde pokušava postići je neka vrsta novog javnog mesta koje asocira na prirodu.
Radovi na izgradnji metro stanice u Napulju (Foto: Paolo Fassoli)
"Centro Direzionale" jedna je od nekoliko novih metro stanica koje su za grad projektovale međunarodne arhitekte pod sloganom "Arhitektura, umetnost i arheologija" pa shodno tome svaka ima navedene elemente. Na engleskom je to AAA - architecture, art and archaeology. Međutim, neki od planiranih projekata su morali da budu odloženi zbog arheoloških nalaza. Jedan od njih je projekat Studija Fuksas čija će stanica nakon izgradnje izgledati kao muzej jer je na lokaciji pronađen drevni rimski hram.
Radovi na izgradnji metro stanice u Napulju (Foto: Paolo Fassoli)
Svakako, stanica "Centro Direzionale" nije imala ovakav problem jer se nalazi u novijem delu grada, ali je izgradnja obustavljena zbog pandemije koronavirusa, i drugih promena i kašnjenja. Benedetta se nada da će projekat biti nastavljen sa realizacijom jer je planiran i vrt koji treba da doda malo prirodnog okruženja. Stanica bi na krovu trebala da ima i umetničko delo zbog povezanosti umetnosti i arhitekture Delo će prikazivati lice koje pripada arheološkom predmetu pronađenom u Pompeji,.
Tačan datum završetka izgradnje stanice još nije objavljen.