Gradi se najduži podvodni tunel na svetu koji će biti dug 18 kilometara. U pitanju je drumski i železnički tunel koji će povezivati dansku regiju Lolland Falster sa nemačkom regijom Schleswig Holstein. One će se povezati preko Baltičkog mora, stvarajući novi ulaz u Severnu Evropu, čime će se skratiti putovanje na samo 10 minuta autom i na 5 minuta vozom.
Tunel “Fehmarnbelt” (Foto: Femern A/S)
Tunel “Fehmarnbelt” je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Evropi vredan 7 milijardi evra. Sadržaće elektrifikovanu dvokolosečnu prugu i put sa četiri saobraćajne trake. Izgradnja će se odvijati tako što će prvo biti izliveni šuplji betonski elementi na kopnu koji će se nakon toga montirati deo po deo pod vodom i uklapati stvarajući tunel. Ove ogromne betonske elemente dovući će veliki tegljači na samu lokaciju gde će se montirati. Postavljaće se u 60 metara širokom i 16 metara dubokom rovu, iskopanom u morskom dnu.
Tunel “Fehmarnbelt” (Foto: Femern A/S)
U planu je da radovi na izgradnji na strani Danske započnu početkom 2021. godine, a u Nemačkoj sredinom 2022. Shodno situaciji i dinamici rada trebalo bi da tunel bude završen 2029. godine.
Tunel “Fehmarnbelt” (Foto: Femern A/S)
U videu ispod možete pogledati kako će teći izgradnja.