„Živi“ zeleni most iznad auto-puta koji čuva životnu sredinu

30.06.2017. | Lidija Grozdanić | Inhabitat

Ovaj prekrasni zeleni most stvara prirodnu vezu između dva planinska vrha u blizini Seula u Koreji. Neometano se uklapa u okolinu i most obezbeđuje siguran prolaz za divlje životinje i upućuje na tradicionalni korejski vrtni paviljon. Talasaste stranice konstrukcije simuliraju prirodnu planinsku stazu, dok je centralni deo više prilagođen ljudima da se kreću pravolinijski.

Slika 1. Ekološki most (foto: KILD, preuzeto sa www.inhabitat.com)

Most deluje kao produžetak dve postojeće planinske padine odvojene od prometnog auto-puta. Postavljen je na optimalnoj nadmorskoj visini kako bi se obezbedila sigurnost i za odvijanje saobraćaja i za divlje životinje koje tu prolaze.

Slika 2. Ekološki most (foto: KILD, preuzeto sa www.inhabitat.com)

Svojim arhitektonskim dizajnom podseća na ritmičku prirodu tradicionalnih korejskih vrtnih paviljona koji su korišćeni kao način uspostavljanja jače veze sa prirodom. Središnje jezgro mosta je za kretanje ljudi, a segmenti sa strane stvaraju blago valovit nagib koji koriste životinje.

Slika 3. Ekološki most (foto: KILD, preuzeto sa www.inhabitat.com)

Nudeći iskustvo slično hodanju po strani planine, postepeno se otvara prema širokom prostranstvu pružajući pogled na Seul i na sever. Konstrukcija koju je projektovao tim „KILD“ - arhitekte: Ivane Ksnelashvili, Petras Išora, Dominykas Daunys i Ona Lozuraitytė - osvojili su prvu nagradu na takmičenju „Yang Jagogae Eco-Bridge Design Competition“.

Slika 4. Ekološki most (foto: KILD, preuzeto sa www.inhabitat.com)

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...