Veliki gradovi širom sveta, među kojima je i Los Anađeles poslednjih godina pokreću infrastrukturne projekte u cilju podsticanja ljudi da se više kreću, i to kroz povećanje broja pešačkih staza i ruta, kao i zelenih površina u urbanim sredinama. Jedan od takvih projekata jeste i pešački most "Arroyo" izgrađen prošle godine. Specifično za ovaj most je to što su ga delimično napravili roboti, tačnije studenti uz pomoć robota graditelja. Ideja za projekat mosta razvijena je od strane studenata sa USC School of Architecture koji su uz sponzorstvo Madworkshop fondacije uspeli na kraju i da realizuju poduhvat.
Pešački most "Arroyo" (Foto: Iwan Baan)
Most dužine preko 24 metra prelazi preko kanjona i sagrađen je od preko 600 jedinstvenih delova koji su spojeni u jednu celinu. Tim je napomenuo da je cevasta silueta trebala da podseća na "vaskularnu arhitekturu lišća i sistem grananja drveća".
Pešački most "Arroyo" (Foto: Iwan Baan)
Kao glavni alat korišćen je parametarski softver za razvoj komponenata mosta. Pošto oprema na USC-u nije bila dovoljna zbog veličine i složenosti projekta, studenti su nekoliko meseci koristili kapacitete Autodesk Technology Centra u Bostonu. Tamo su uz saradnju sa Autodeskom proizveli i zavariili stotine čeličnih delova uz pomoć šestoosne robotske “ruke”.
Pešački most "Arroyo" (Foto: Iwan Baan)
U most je ugrađeno preko 8100kg čelika, što je manje od predviđenog s obzirom da je preciznost robotske izrade smanjila rasipanje i "uštedela" skromnih 450 kilograma, koji je recikliran. Ovi delimično sastavljeni delovi su zatim transportovani na lokaciju i montirani. Postavljanje je trajalo dve nedelje. Most "Arroyo" je izgrađen kombinovanjem savremenih tehnika i alata sa zanatskim veštinama tradicionalnih građevinskih stručnjaka. Ova interakcija između čoveka i robota nov je pristup u izgradnji kod stvaranja jedinstvenih formi koje bi inače bilo nemoguće izvesti.