BAU2025-468X60-BANNER

"Razdvojeni" most

03.11.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Ovaj zanimljivi most nalazi se u Kini u Šenženu, koji se smatra najbržerastućim gradom na svetu. Šenžen je milionski grad koje se svake godine proširi za preko 1000ha pa se sve to mora ispratiti i određenom infrastrukturom. Novi most nalazi se pored drumskog mosta u istočnom delu grada u zalivu Dapeng koji je ka jednoj strani okrenut ka vodi dok su ostale strane okružene planinama.

Split bridge

"Split bridge" (Foto: Yu Bai)

Pešački most se sastoji iz dva odvojena dela ukupne širine osam metara. Svaki razdvojeni deo širine je 4m. Jedan je ravan, bez prepreka i može se koristiti za šetnju, trčanje, vožnju biciklom i sl, dok je drugi u formi talasaste staze za razonodu koja se kreće od nivoa tla do nivoa vode jezera i dalje do nivoa koji gleda na prilazni put.  Aerodinamični dizajn konstrukcije omogućava ljudima da usporavaju u određenim delovima ukoliko to žele.

Split bridge

"Split bridge" (Foto: Yu Bai)

Delimično je inspirisan mostovima po kojima su poznati standardni kineski vrtovi. U pitanju je jednostavna konstrukcija sastavljena iz dva dela, jednog ravnog i jednog sa lukovima. Prvi deo mosta je ravna staza i ona je u formi ravne linije kako bi asocirala na površinu vode, dok drugi deo koji je zakrivljen predstavlja valovita brda. Dva ova dela ili dve "staze" u kombinaciji čine "Split bridge". Visine staze u okviru valovitog dela stvaraju zanimljive vidikovce za posmatranje okoline Kako bi izgradnja bila jednostavnija, projekat je optimizovao geometrijsku kompoziciju i prilagodio krivu raspodele tako da ima podudarnost između ravnih linija ravnih delova i krivog segmenta uzvišenja, i obrnuto, izbjegavajući hiperboloidnu geometriju.

Split bridge

"Split bridge" (Foto: Yu Bai)

Kako bi se izračunale visina i raspon greda, ali i oslobodilo skupljanje, pomicanje i temperaturno naprezanje mosta, projekat je koristio racionalnu strukturnu podelu. Ovo je u svrhu toga da se ne bi ugrozio položaj stubova. Sa druge strane, kako bi se veličina grede zadržala na visini od 750mm, raspon stuba je morao biti između 15 i 22 metra. Telo mosta podeljeno je u tri dela, sa spojevima koje su činile konzolne grede sa obe strane. Dužina konzolnih greda je 4m.

Split bridge

"Split bridge" (Foto: Yu Bai)

"Split bridge" zagovara princip ekonomičnosti i brze gradnje, uz niske troškove održavanja. Materijali za izgradnju su standardizovani i usvojeni od strane Biroa za urbanizam: asfalt u boji, podne pločice i metalne ograde. Pored ovoga, zbog lokacije i obezbeđenja konstrukcije od propadanja glavni deo mosta je armirano-betonska konstrukcija izlivena na licu mesta.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


MORAVACEM-300X250-BANNER
MLADOST-300X250-BANNER
AUSTROTHERM-300X250-BANNER
LAFARGE-300X250-BANNER
MAKSPLAST-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;