Ovaj zanimljivi most nalazi se u Kini u Šenženu, koji se smatra najbržerastućim gradom na svetu. Šenžen je milionski grad koje se svake godine proširi za preko 1000ha pa se sve to mora ispratiti i određenom infrastrukturom. Novi most nalazi se pored drumskog mosta u istočnom delu grada u zalivu Dapeng koji je ka jednoj strani okrenut ka vodi dok su ostale strane okružene planinama.
"Split bridge" (Foto: Yu Bai)
Pešački most se sastoji iz dva odvojena dela ukupne širine osam metara. Svaki razdvojeni deo širine je 4m. Jedan je ravan, bez prepreka i može se koristiti za šetnju, trčanje, vožnju biciklom i sl, dok je drugi u formi talasaste staze za razonodu koja se kreće od nivoa tla do nivoa vode jezera i dalje do nivoa koji gleda na prilazni put. Aerodinamični dizajn konstrukcije omogućava ljudima da usporavaju u određenim delovima ukoliko to žele.
"Split bridge" (Foto: Yu Bai)
Delimično je inspirisan mostovima po kojima su poznati standardni kineski vrtovi. U pitanju je jednostavna konstrukcija sastavljena iz dva dela, jednog ravnog i jednog sa lukovima. Prvi deo mosta je ravna staza i ona je u formi ravne linije kako bi asocirala na površinu vode, dok drugi deo koji je zakrivljen predstavlja valovita brda. Dva ova dela ili dve "staze" u kombinaciji čine "Split bridge". Visine staze u okviru valovitog dela stvaraju zanimljive vidikovce za posmatranje okoline Kako bi izgradnja bila jednostavnija, projekat je optimizovao geometrijsku kompoziciju i prilagodio krivu raspodele tako da ima podudarnost između ravnih linija ravnih delova i krivog segmenta uzvišenja, i obrnuto, izbjegavajući hiperboloidnu geometriju.
"Split bridge" (Foto: Yu Bai)
Kako bi se izračunale visina i raspon greda, ali i oslobodilo skupljanje, pomicanje i temperaturno naprezanje mosta, projekat je koristio racionalnu strukturnu podelu. Ovo je u svrhu toga da se ne bi ugrozio položaj stubova. Sa druge strane, kako bi se veličina grede zadržala na visini od 750mm, raspon stuba je morao biti između 15 i 22 metra. Telo mosta podeljeno je u tri dela, sa spojevima koje su činile konzolne grede sa obe strane. Dužina konzolnih greda je 4m.
"Split bridge" (Foto: Yu Bai)
"Split bridge" zagovara princip ekonomičnosti i brze gradnje, uz niske troškove održavanja. Materijali za izgradnju su standardizovani i usvojeni od strane Biroa za urbanizam: asfalt u boji, podne pločice i metalne ograde. Pored ovoga, zbog lokacije i obezbeđenja konstrukcije od propadanja glavni deo mosta je armirano-betonska konstrukcija izlivena na licu mesta.