Finski glavni i najveći grad Helsinki je izneo smeo plan za integraciju javnog i deljenog prevoza kako stanovnici za deset godina ne bi morali da poseduju automobil. Sistem „mobilnost na zahtev“ će obezbediti građanima aplikaciju za pametne telefone koja omogućava nabavku sa jednim klikom koja kombinu sve opcije tranzita. Jeftine i fleksibilne opcije putovanja širom grada uključuju javni prevoz, auto-stop, autobus, taksi, voz, trajekt, deljenje bicikala i više.
Cilj je da integrisani sistem postane troškovno konkurentan sa privatnim vlasništvom vozila i da takođe bude više pogodan i jednostavniji za upotrebu od putovanja automobilom. Zamislite na primer aplikaciju za pametne telefone BusPlus u Beogradu spojene sa taksi službama i železnicom, sa samo jednim plaćanjem, a da je cela stvar u stvari javno preduzeće, i počećete da razumete veličinu ambicije o kojoj pričamo ovde.
Grad Helsinki će testirati model uskoro u opštini Valila. Prošle godine je regionalni javni prevoznik u Helsinkiju izbaciju autobuski servis nazvan Kutsuplus koji omogućava putnicima da sami biraju svoj put i plaćaju za to unapred preko aplikacija za pametni telefon.
„Automobil više nije statusni simbol za mlade“, rekla je saobraćajni inženjer Sonja Heikila (Sonja Heikkilä), dodajući da ovo „može da funkcioniše, iako stariji ljudi nisu radi da se odreknu svojih automobila. Promena dolazi postepeno.“