Pametna kuća kompanije „Honda“

02.04.2014. | Gizmag

Sa kućama i vozilima koje proizvode oko 44 odsto ukupnih gasova koji izazivaju efekat staklene bašte u Sjedinjenim Američkim Državama, neutralisanje ovih emisija bi sigurno pomoglo na putu ka više održivoj budućnosti. Šta ako ovi izvori zagađenja ne samo da mogu biti anulirani, već i da imaju aktivnu ulogu u smanjenju našeg uticaja na životnu sredinu?

To je logika koja stoji iza koncepta Hondine pametne kuće (Honda Smart Home US) predstavljene prošle nedelje, koja generiše toliko solarne energije da napaja kuću i automobil, a da pride ostane višak koji se vraća nazad u mrežu.

Izgrađena na kampusu Univerziteta u Kaliforniji, Hondina pametna kuća sledi stope Honda pametnog kućnog sistema (Honda Smart Home System), koji je kompanija demonstrirala u Japanu 2012. godine. Ali pored vanmrežnog životnog rešenja, njeni poslednji napori su usmereni na potencijal pametnog povezivanja između kuće i glavne mreže kako bi se uticalo na ukupnu pouzdanost energije.

Hondin pametni dom se pokreće uz pomoć kompanijinog kućnog sistema za upravljanje energijom (HEMS - home energy management system). Ovaj Hondin sistem, koji je mozak operacije, smešten je u garaži i prati i optimizuje potrošnju električne energije u celoj mikro-mreži kuće.

Pored sistema HEMS nalazi se baterija od 10kWh koja koristi iste litijum-jonske ćelije koje ćete naći u Hondinom automobilu Fit EV. Ova baterija skladišti energiju sakupljenu od strane fotonaponskog solarnog sistema od 9,5kW smeštenog na krovu, koja se potom koristi noću (kada je potražnja najveća i kada treba napuniti električna vozila).

Postavljanje temelja

Tipična betonska temeljna pliča za kuću zahteva veliku količinu cementa koji drži taj beton zajedno. Proizvodnja ovog cementa, koji uključuje njegovo grejanje na više od 1.000 stepeni Celzijusa, zahteva značajne količine energije, dok sama hemijska reakcija proizvodi ugljen-dioksid.

Tim je zamenio skoro pola cementa sa pucolanom, supstancom koja se prirodno javlja u zemlji kao rezultat sleganja vulkanskog pepela. Pošto pucolan ne mora biti zagrevan na istim visokim temperaturama kao cement, njegovo integrisanje u betonsku mešavinu je značilo da je Honda u mogućnosti da smanji emisiju ugljen-dioksida koji se obično pojavljuje prilikom izgradnje objekata.

Grejanje i hlađenje

Geotermalna toplotna pumpa obezbeđuje kući grejanje, hlađenje i toplu vodu, i to sve samo sa jednom mašinom. Voda se zagreva u rezervoaru i dostavlja do tuša. Ta voda od tuširanja se potom koristi za zagrevanje hladne gradske vode, smanjujući na taj način energiju potrebnu za grejanje tople vode u kući.

Po ispunjenju svojih dužnosti oko zagrevanja vode, siva voda iz tuša se upumpava u četiri termalna rezervoara koji se nalaze ispod dvorišta. Ove toplota iz zemlje zagreva tečnost dalje, pretvarajući je u nešto što tim naziva „Ground Source Fluid“. Ova tečnost se zatim vraća u kuću i upumpava u cevi koje se nalaze u podu, plafonu i krovu radi zagrevanja prostora. Druga mogućnost je da se hladna voda upumpava kroz sistem koji može da hladi kuću u letnjim mesecima.

Prilikom projektovanja kuće, tim je uzeo u obzir lokalne vremenske uslove sa pozicioniranim prozorima ka severu kako bi maksimizirali prirodnu svetlost i ventilaciju, dok su prozori na jugu projektovani da optimizuju grejanje i hlađenje. Sendvič zidovi, hladni metalni krovni materijal i izolovana betonska baza su drugi elementi za koje Honda kaže da doprinose ukupnoj energetskoj efikasnosti kuće.

Za dolazak i odlazak

Dom je opremljen sa automobilom Honda Fit EV, a solarni paneli u kući obezbeđuju dovoljno energije za tipičnu svakodnevnu vožnju. Honda je modifikovao električno vozilo kako bi prihvatio jednosmernu struju direktno iz solarnih panela ili iz njihove baterije od 10kW. Honda tvrdi da vozilo može da se napuni za oko dva sata kada solarni paneli rade punim kapacitetom.

Osvetljenje i energija

LED osvetljenje se koristi u celoj kući kako bi se smanjila potrošnja energije i kao sredstvo za doprinošenje dobrobiti stanara. Honda je radila u saradnji sa Kalifornijskim centrom za tehnologiju osvetljenja kako bi istraživala nove forme kontrole cirkadijalnog osvetljenja.

Njena rešenja osvetljenja imitiraju pomeranja u prirodnom osvetljenju tokom dana i noću. Korišćenje svetlo plave boje tokom dana, osvetljenje je dizajnirano da optimizuje budnost i energetičnost, dok korišćenje ćilibarske nijanse svetlosti stvara opušteniju atmosferu nakon zalaska sunca.

U brojkama

Svi ovi faktori rezultiraju sa kućom za koju kompanija Honda kaže da je tri puta više vodo-efikasna i koristi polovinu potrebne energije za domove sličnih veličina. Ona procenjuje da, dok uporediv dom u toj oblasti troši 13,3mWh električne energije godišnje, pametni dom generiše suficit od 2,6mWh. Honda kaže da je ovo ekvivalentno smanjenju emisije ugljen-dioksida za skoro šest tona godišnje. Ako uračunate energiju koja je obično potrebna za napajanje vozila ispred kuće, ova cifra dolazi do neverovatnih 10,66 tona.

Dakle, kada se možemo useliti?

Kompanija Honda i istraživači sa Univerziteta u Kaliforniji i kompanije Pacific Gas and Electric trenutno koriste kuću kao laboratoriju za obavljanje tekuće evaluacije novih tehnologija i aplikacija u stanovanju, transportu i energetskom sektoru.

To će omogućiti kompaniji Honda da proceni koliko će održivo biti korišćenje EV baterija u povezivanju domova sa elektromrežom i sa drugim aplikacijama. Ona kaže da pametni HEMS model, koji vraća energiju nazad na glavnu mrežu kada je mikro-mreža kuće preopterećena, ima potencijal da omogući realizaciju električnih vozila u velikom obimu i obnovljivih energetskih sistema kroz poboljšanje ukupne pouzdanosti mreže.

Možete čuti nešto više o ovom konceptu Hondine pametne kuće od ljudi koji su je pravili u video snimku ispod (napomena: video snimak je na engleskom jeziku):

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...
Dragana Tošić 27.06.2019.
Poštovani, molim Vas za kontakt firme u S...
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...