Indijski Nacionalni centar za istraživanje Antartika i okeana je naručio potpuno novu istraživačku stanicu, koja je postavljena na Larsman brdu u severoistočnom delu Antartika. Bharthi indijska polarna stanica zauzima površinu od 2.500 metara kvadratnih i izgrađena je korišćenjem transportnih kontejnera, i omogućava naučnicima da obavljaju svoj posao na bezbednom, uprokos ekstremnim lokalnim vremenskim uslovima.
Bharthi je treća indijska stalna baza na Antartiku. Zahvaljujući pravilima predviđenim u Antartičkom ugovoru (Antartic Treaty System), objekat je projektovan tako da može da se u potpunosti demonitira i ukloni sa ledenog pejzaža bez traga.
Kao i kod britanske Halej VI istraživačke stanice, udaljena lokacija Bharthi stanice zahteva da ona bude samodovoljna u dužem vremenskom periodu, i da može da izdrži vremenske ekstreme koje uključuju nalete vetra od 321km/h i temperature koje dostižu minus 40°C.
Da bi se odgovorilo na ovaj izazov, zgrada je postavljena na stubove i njena spoljašnja fasada je oblikovana (uz pomoć vazdušnog tunela) u formu za koju je rečeno da sprečava gomilanje snežnih nanosa.
Bharthi se prostire na tri nivoa, a izgrađena je korišćenjem 134 transportna kontejnera koji su međusobno povezani i pokriveni izolacionim omotačom i spoljnom ljuskom. Kontejneri su prvo prefabrikovani u Nemačkoj, pre nego što su isporučeni preko Antverpena i Kejp Tauna, i brzo montirani na licu mesta za vreme kratkog antartičkog leta krajem 2011. na 2012. godinu.
Treći sprat ima terasu i klimatizacioni sistem, dok drugi sprat smešta stambene prostore sa 24 jednokrevetnih i dvokrevetnih soba. Pored ovoga nalaze se i kuhinja, trpezarija, biblioteka, fitnes sala, kancelarije, salon, pa čak i funckionalno pozorište.
U prizemlju je sve u znaku istraživanja, pošto se tu nalaze laboratorije, skladišta, razni tehnički prostori i radionica. Tokom antartičkog leta, Bharathi stanica će biti dom za oko 47 istraživača, dok će u oštim zimskim mesecima taj broj pasti na 24.
Energija za stanicu se obezbeđuje preko kombinovane toplotne i energetske jedinice (CHP - Combined Heat and Power), koja se napaja na zalihama kerozina. Zapravo postoji ukupno tri CHP jedinice na lokaciji, kako bi se obezbedilo da neblagovremeni mehanički kvar ne ostavi naučnike u škripcu.
Dok je u funkciji, CHP jedinica prozvodi višak toplote, i to je dovoljno da zagreje zgradu. Partner u izradi projekta, biro Bof artchitekten, u izjavi je rekao da je vetroenergija takođe razmatrana kao moguća buduća solucija, ali da je solarna energija isključena zbog duge antarktičke zime i nedostatka sunčeve svetlosti. Zgrada je dodatno opremljena sa sistemom za prečišćavanje vode.
Zajedno sa biroom Bof artchitekten, projektovanje i izgradnja Bharathi indijske polarne stanice uključivao je kompanije IMS Ingenieurgesellschaft mbH i M+P consulting. Projektovanje je započeto 2009. godine, a ona je na kraju u potpunosti završena ranije ove godine.