Za dizajnere koji su želeli da inkorporiraju virtuelnu stvarnost u javni prostor, dominantni pristup u poslednjih nekoliko godina je takođe bio najjednostvaniji: dodavanje ekrana osetljivog na dodir.
Za tim ljudi iz firme BREAKFAST, njujorške firme koja je u potrazi sa boljim načinima spajanja pravog i onlajn svetova, zastupljenost ekrana predstavlja propuštenu priliku. „Svako je naučio da ih ignoriše“, kaže Endrju Zolti (Andrew Zolty), kreativni direktor u BREAKFAST-u. Svestranost ekrana je bez premca (a ponekad i zastrašujuća), ali novina je izbledela, tvrdi on.
Putokaz (Points), najnovija kreacija firme, ugrađuje digitalnu tehnologiju u poznati oblik putokaza. U akciji, međutim, elegantno crno aluminijimsko kućište i rotirajuće ruke ukrašene sa 16.000 LED dioda su sve samo ne staromodne. Sa svojom tehnologijom i menjajućim tekstom, Points je putokaz budućnosti.
Kompanija BREAKFAST vidi Points kao zanimljiv, zabavan i koristan dodatak za koncerte, konferencije ili druge javne događaje, ukazujući na put ka raznim aktivnostima. Tri metara visok i sa 2 metara raspona, putokaz može da pomeri svoje tri ruke u bilo kom pravcu, menjajući natpise na njima na komandu korisnika.
On takođe može da rukuje sa protokom informacija u realnom vremenu, prikazujući, na primer, najnovije rezultate olimpijskih događaja. Panel na samom putokazu omogućava prolaznicima da biraju između različitih kategorija koje žele da vide na putokazu.
Video snimak putokaza postavljenog na šetalištu u Bruklinu, postavljen na internetu prošle nedelje, je već pregledan više od 100.000 puta, a Zolti kaže da se dosta gradova, konferencijskih dvorana, šoping centara i tematskih parkova interesuje za projekat.
Ali, nemojte se još nadati da će te postaviti jedan ovakav putokaz u vašoj kuhinji za usmeravanje popodnevnih aktivnosti vaše dece. Cena iznajmljivanja uređaja, koji je proizveden i podešen u protekle tri godine, neće biti niža od 10.000 dolara. U nekom trenutku, ako poraste potražnja, ta cena može pasti.