Da su realizovani svi najavljivani projekti, Beograd bi danas bio mnogo lepši, uređeniji i funkcionalniji grad za život. Ovako, obećavali su nam kule i gradove, najavljivali velike projekte, od kojih nikad ništa nije bilo.
Od metroa, preko žičare na Adi, nikad završenog Prokopa, do izmeštanja Autobuske stanice i „otvaranja Savskog amfiteatra“... mogu se nizati na desetine lokacija koje nikako da budu “privedene nameni”.
I dok neki najavljeni projekti „ne krenu“, poput luksuznog projekta na placu bivše fabrike “Beko” ili izgradnje „Delta planeta“ od 200.000 kvadrata na Autokomandi, drugi su završeni i zvrje prazni. Takva je poslovna zgrada sazidana na mestu nekadašnje kafane “Tri lista duvana”, zgrada pod sporom na početku Prizrenske ulice ili sedmospratnica sa garažom na dva nivoa, površine oko 9.200 kvadrata, na uglu Bulevara kralja Aleksandra i Gospodara Vučića.
S druge strane, ima primera da su neki projekti od starta do realizacije „izgubljeni u prevodu“. Takav je slučaj sa Pivarom u Skadarliji koja je trebalo da postane prostor koji bi ulepšao deo grada oko oronule Bajlonijeve pijace. Ali, umesto hotela, restorana ili tržnog centra, plac oko pivare pretvoren je u zatvoren parking koji se iznajmljuje na sat, dan ili mesec. Slično se dešava sa poslovnim prostorom i pasarelom između Banovog i Julinog brda, gde je odavno trebalo da nikne 25.000 kvadrata, podignuto je 15.000, a radi samo jedan lokal.
Na drugoj obali reke, u Novom Beogradu, godinama se čeka rekonstrukcija hotela "Jugoslavija". Arhitekte se smenjuju, sa njima i projekti, ali novca za realizaciju nema. Za sada nema ni najavljenog hotela na mestu bivšeg Saveznog MUP-a u Kneza Miloša, niti poslovne zgrade u Knez Danilovoj ulici, na mestu nekadašnjeg IKL-a.
Marina Dorćol
Poslednji put se u javnosti čulo za Marinu Dorćol u septembru 2010. kada je kompanija “Engel Marina Dorćol”, koja je u februaru 2006. dobila u zakup marinu na 99 godina, promenila vlasnika. Kompleks, od gotovo 150.000 kvadrata poslovnog i stambenog prostora, sa obaloutvrdom za 150 vezova, trebalo je da počne da se gradi u proleće 2011.
Prokop
Kad je 8. oktobra 1977. počela izgradnja Prokopa niko nije očekivao da će to biti prestonički Skadar na Bojani. A tako je i do današnjeg dana, uprkos višedecenijskim obećanjima svih vlada da će biti završen. Bio je čak i jedan pokušaj uvođenja stranog (mađarskog) investitora, ali dogovor nije postignut.
Golf tereni u Surčinu
Konzorcijum „El golf“ trebalo je 2009. godine da započne radove na izgradnji golf terena, jezera, vila i pratećih hotela u Surčinu. Predviđeno je da se gradi na 300 hektara i zaposli 1.000 ljudi. U Beograd je doveden čuveni projektant i zaljubljenik u golf Piter Haradin, ali ni od ovog projekta nije bilo ništa.
Galerija “Zoran Đinđić”
Nastao tokom devedesetih, Staklenac na Trgu republike trebalo je odavno da bude porušen, a na njegovom mestu izgrađena moderna galerija koja bi nosila ime po Zoranu Đinđiću. Ružni Staklenac i dalje stoji, a jedino što će možda da bude na praznom placu između njega i Narodnog pozorišta je spomenik ubijenom premijeru.
Izmeštanje BAS-a
Beogradska autobuska stanica je na “privremenoj lokaciji” više od 40 godina. Toliko, naime, postoji namera i ideja da bude izmeštena. Poslednji rok koji su vlasti sebi postavile za završetak tog projekta bila je 2010, ali teško da će da se nađe para za ovako veliki infrastrukturni projekat u ovoj godini.
Hotel u Rajićevoj
U julu 2011. kompanija ABD najavljivala je da će uložiti sto miliona evra i zaposliti na stotine ljudi kako bi bio izgrađen hotel sa pet zvezdica, tržni centar i podzemna garaža za 600 automobila. Sve je trebalo da bude završeno do ove godine, prvi urbanistički konkurs za Rajićevu raspisan je još 1999. godine.
Četiri Kule kod Arene
Preko puta Kombak arene, u Bloku 26, izraelska kompanija CEE trebalo je pre dve godine da počne izgradnju četiri kule, visoke 185 metara, površine 460.000 hektara. Bile bi to najviše zgrade u Beogradu, svaka bi imala, kako je planirano, po 42 sprata. Ipak, dalje od najave nije se stiglo.