Grad Osijek se može pohvaliti sa novim projektom koji u potpunosti zadovoljava kapacitete putničkog prometa i pokazuje doslednost u oblikovanju, ugledajući se na neke od najrelevantnijih inostranih primera.
Ideja za građenjem nove autobuske stanice u Osijeku javila se 2007. godine pošto je Grad Osijek raspisao konkurs po principu javno-privatnog partnerstva. Konkurs je zahtevao visoko arhitektonsko oblikovanje i najbolju ekonomsku isplativost u terminima troškova izgradnje, održavanja i korišćenja.
Problemski zadatak bio je usmeren na oblikovanje autobuske stanice A kategorije, što znači visoki kvalitet savremene arhitekture, gde je po odluci žirija najbolje rešenje ponudio arhitektonski biro Rečner (Rechner) u saradnji sa Osijek Koteksom d.o.o.
Stanica je završena 2011. a njeno urbanističko rešenje većinom je određeno svojim smeštajem u gradskom tkivu.
Na istočnoj strani uzdužne parcele, smešten je terminal gradskog prometa: tramvajsko stajalište, pet perona za autobuse gradskog prevoza, taxi stanica, veliki trg sa dominirajućom krovnom pločom i kosi visoki zid koji usmerava ka ulazu u zgradu i ujedno odvaja perone od spoljnog pristupa.
Zgrada Autobuske stanice, izvedena paralelno sa pristupnim intrazonskim putem, “zatvara” 16 autobuskih perona smeštenih iza zgrade u “dvorištu”, dimenzije su joj 132,9m x 16,4m. U njoj se nalaze svi potrebni trgovačko - uslužno - ugostiteljski sadržaji. Sadržaji su smešteni u prizemlju i na galeriji. Na perone autobusi stižu preko kontrolne rampe. Putnici na perone pristupaju iz zgrade stanice.
Blago valovita dominantna krovna ploča značajno pokriva zgradu Autobuske stanice na sve strane, pogotovo iznad autobusnih perona i pristupnog trga, asocijacija je na ugodnu autobusku vožnju, kao na primer jedrenje na niskim i dugačkim talasima. Njenu “težinu” dematerijalizuje staklena ploča zgrade Autobuske stanice, sa naglašenom horizontalnošću staklenih polja. Podzemna javna garaža ispod cele zgrade i spoljnih perona ima kapacitet za 251 vozilo. Povezana je sa sadržajima zgrade Autobuske stanice, a pešački pristup joj je omogućen i spolja, preko pristupnog trga. Promet prema garaži je odvojen od autobusnog prometa.