Arhitektonski studiji Foster+Partners, Arup i Page&Turnbull objavili su kako će izgledati prve četiri stanice kalifornijske brze železnice, koja će biti pionirski projekat brze železnice u Sjedinjenim Američkim Državama.
Foto: Foster+Partners
Foster+Partners i Arup su radili na dizajnu stanica koje će povezati San Dijego na jugu sa Sakramentom na severu, obuhvatajući više gradova između.
Prva faza projekta obuhvata putanju od San Franciska do Los Anđelesa, a dizajn stanica je baziran na arhitektonskom jeziku koji reflektuje održivost celokupnog projekta i ima karakteristične viseće nadstrešnice.
Foto: Foster+Partners
Stefan Behling iz Foster+Partners izjavio je da su razvili arhitektonski jezik za ove stanice sa visokim nadstrešnicama koje omogućavaju dotok svežeg vazduha i štite putnike od jakog sunca.
Na renderima se vidi spoljašnji i unutrašnji izgled svake stanice prekriven metalik bronzanim ili mat belim elementima, integrisanim sa rešetkastim drvenim i kamenim zidovima, masivnim stubovima i krovovima nalik na pergole koje se nadvijaju nad velikim ulazima.
Foto: Foster+Partners
Stanica u Fresnu će imati pešački most koji povezuje Kinesku četvrt i centar Fresna, kao i istorijski depo za čiju restauraciju je zadužen Page&Turnbull. Ovaj depo, izgrađen 1872. godine, je zgrada u stilu kraljice Ane sa krovom i kupolama od škriljaca, kao i konstrukcijom od crvene cigle. Uvršten je u Nacionalni registar istorijskih mesta.
Foto: Foster+Partners
Planovi Page&Turnbull uključuju dovođenje zgrade u sklad sa savremenim vatrogasnim, sigurnosnim, strukturnim, seizmičkim i pristupnim standardima, čineći je modernim transportnim centrom. Predsednik Page&Turnbull Peter Birkholz izjavio je da će istorijski depo postati kultni i ekonomski značajan deo centra Fresna i sistema brze pruge.
Foto: Foster+Partners
Stanica u Mercedu će takođe imati pešački most koji povezuje centar grada i biće glavna veza sa širim područjem zaliva San Franciska. Dizajn takođe uključuje fleksibilni otvoreni trg u 16. ulici.
Stanica Kings Tulare će imati prostrani trg i dizajnirana je tako da omogućava jednostavan pristup autobusima, automobilima i biciklima, sa servisima smeštenim ispod pruga. Kao južna terminalna stanica, Bejkersfild će imati različite zasenjene spoljašnje trgove i sadržaje ispod uzdignutih pruga.
Foto: Foster+Partners
Linija Centralne doline će povezati San Francisko i Los Anđeles omogućavajući vožnju kraću od tri sata. Planirane su ukupno 24 stanice za širu mrežu kalifornijske brze pruge. Prva faza projekta obuhvata rutu od San Franciska do Anahajma, dok druga faza uključuje proširenje do Sakramenta i San Dijega.
Foto: Foster+Partners
Radovi na vijaduktima i prelazima su već u toku, a očekuje se da će linija Centralne doline početi sa radom 2030. godine.