Razmatra se novi pristup obuci građevinskih radnika koji koristi napredne tehnološke metode. U ovom pristupu, koji je prvi put testiran u Australiji, koristi se virtuelna stvarnost (VR) za pružanje obuke.
Upotreba VR-a u obuci radnika (Foto: Queensland University of Technology)
Tokom trogodišnjeg projekta, tim istraživača sa univerziteta QUT, organizacije Construction Skills Queensland (CSQ) i kompanije Next World Enterprise, uz pomoć nekoliko drugih institucija, uporedio je efikasnost VR obuke sa tradicionalnim metodama.
Kurs o bezbednosti na radu na visinama bio je izabrani test, a njegova izvedba kroz VR simulaciju je upoređena sa istim treningom pruženim tradicionalnim metodima. Rezultati su bili uporedivi - obuka licem u lice pokazala se umereno efikasnijom odmah nakon obuke, ali je zadržano znanje nakon mesec dana bilo slično kod oba pristupa.
Izvršni direktor CSQ-a, Brett Schimming, naglasio je da bi VR mogao dati važan doprinos budućim obukama u građevinarstvu. Uočeno je da tehnološki napredak otvara nove mogućnosti za usvajanje novih veština i pristupa obuci.
Profesorka Kate Thompson sa QUT-a podelila je interesantna otkrića o primeni VR-a u građevinskom okruženju. Otprilike 60% polaznika obuke nije prethodno koristilo VR, ali je ova tehnologija pružila sigurno okruženje za učenje, omogućivši polaznicima da vežbaju veštine po svojoj volji.
Michael O'Reilly, osnivač kompanije Next World, istakao je da je korišćenje VR-a u obuci za radno mesto u porastu. VR omogućava simulaciju opasnih situacija, poboljšavajući razumevanje sigurnosnih standarda i podstičući promene u ponašanju.
CSQ već koristi VR u obrazovnom kontekstu upotrebljavajući ga za interaktivne prezentacije gradilišta u školama. Cilj im je da zainteresuju đake za karijere u građevinarstvu.