Radovi na trenutno najvećem aktivnom gradilištu na Koridoru Vc na deonici Sarajevo zapad-Tarčin u završnoj su fazi. Sledi opremanje tunela, postavljanje saobraćajne signalizacije i finalizacija građevinskih radova. JP „Autoceste FBiH“ je u okviru redovnog medijskog informisanja o stanju na gradilištima, organizovalo posetu i obilazak cele deonice za predstavnike medijskih kuća pre zvaničnog puštanja u promet novih 20,2 kilometra auto-puta.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Novinari su obišli sledeće objekte na deonici: petlja Tarčin, tunel Grab, tunel 25. novembar, tunel Vis, mostove M2 i M1, tunel Igman, tunel Gaj, vijadukt Šamin Gaj, čeono naplatno mjesto Sarajevo zapad, vijadukt Gladno Polje i petlja Sarajevo zapad.
Ovaj izuzetni strateški saobraćajni projekat za BiH sastoji se od tri poddeonice: Sarajevo zapad-Lepenica (10,1km), Lepenica-Suhodol (5,5km) i Suhodol-Tarčin (4,6km). Radove izvodi renomirana turska kompanija „Cengiz Insaat“. Preko 2.000 radnika iz dvadesetak kompanija iz BiH direktno je angažovano u izgradnji, a aktivna mehanizacija na gradilištu broji više od 300 kamiona, preko 100 građevinskih mašina, te više setova tunelske opreme.
Pre nepunih mesec dana, JP „Autoceste FBiH“ je okončalo radove na deonici Butila-Vlakovo što je omogućilo stavljanje u promet auto-puta na Sarajevskoj obilaznici u dužini od devet kilometara. Kompletna deonica Sarajevo zapad-Tarčin biće završena i puštena u promet do kraja leta ove godine, čime će se postići funkcionalna celina auto-puta od Zenice jug do Tarčina.