Dvokolosečna pruga velikih brzina kroz Sremske Kralovce, kao što je u drugoj polovini prošle godine definitivno utvrđeno, ići će u nivou sa sadašnjom i u velikoj meri neće bitno odstupati od postojeće trase.
Ovo se pre svega odnosi na deo trase naspram centralne zone Sremskih Karlovaca oko čega je proteklih nekoliko godina bilo dosta polemike, jer su "Saobraćajni institut CIP" i "Železnice Srbije" zagovarale izgradnju vijadukta u tom delu mesta, a lokalna vlast to nije želela da prihvati kao rešenje. Najveće odstupanje od sadašnje trase, zbog obaveze da se što je više moguće izbegnu krivine, biće u delu naspram osnovne škole. Tu će nova dvokolosečna pruga više zadirati u zonu sporta i rekreacije, ka Dunavu, nego što je sada slučaj.
Ovo je samo deo dogovora koji su nadležni u sremskokarlovačkoj opštini postigli sa predstavnicima "Železnice Srbije" i CIP-a na poslednjem sastanku, održanom nedavno u Sremskim Karlovcima. Ono što će više zanimati građane ovog mesta i što je svojevremeno bila tačka razmimoilaženja u mišljenju nadležnih sve tri strane, jeste opcije za pešačku i kolsku komunikaciju prema Dunavu, jer pruge velikih brzina ne smeju da se ukrštaju sa putevima u istom nivou.
Kako saznajemo u opštinskom "Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove i zaštitu životne sredine", postignuta je saglasnost da u centralnoj zoni biciklistička i pešačka staza prema Dunavu idu ispod pruge, blizu sadašnjeg kolskog prelaza. Načelnica ovog odeljenja Dušanka Janjušić naglašava da će tačno mesto prolaza, kao i sve što je dogovoreno biti detaljno analizirano i razrađeno u narednom periodu, pa se sada može samo u grubim crtama govoriti o tome kako će sve izgledati.
Prema ovom okvirnom planu, raskrsnica Trga patrijarha Brankovića i nekadašnjeg puta M-22, na kojoj je semafor, se izmešta na onu sa Zmaj Jovinom ulicom, kuda će se i ulaziti u centar. Kolski prilaz Dunavu neće biti tu gde je sada, već na samom ulazu u Sremske Karlovce iz smera Novog Sada i to preko nadvožnjaka. To će podrazumevati obavezno i izgradnju saobraćajnice kroz Kalište i zone sporta i rekreacije do mesta predviđenog za prečistače, paralelno sa prugom. U radnoj zoni Prosjanice predviđa se i industrijski kolosek. U delu te zone i Čortanovačke šume planirano je da pruga bude na vijaduktu.
Predsednik sremskokarlovačke opštine Milenko Filipović se nada da će se razradom ovih predloga dobiti najbolja rešenja koja su u interesu Sremskih Karlovaca, kao istorijskog grada i njegovih žitelja.
- Mislim da će vrlo brzo, za svega nekoliko meseci sama trasa pruge kroz projektnu dokumentaciju biti definisana – kaže Filipović. - Koliko sam informisan, postoje šanse da izgradnja dvokolosečne pruge velikih brzina bude realizovana u narednih dve do tri godine. Dobro je što će se istovremeno rešavati i pitanje niza objekata koji se nalaze neposredno uz prugu, upojasu između puta M-22 i pruge, koji će zbog izgradnje zone zaštite morati biti uklonjeni, a onda će taj deo Sremskih Karlovaca drugačije izgledati.