BAU2025-468X60-BANNER

Za Mostarsku petlju niko nadležan

02.12.2013. | Novosti

Mrak stepeništa i pešačkih prolaza Mostarske petlje bio je "saučesnik" silovatelju koji je neosvetljenu pešačku zonu ispod aut-oputa iskoristio za napad na čak 20 žena tokom poslednje tri godine! Ipak, pravog krivca za skrajnut problem uređenja nivoa petlje teško je imenovati kako se "međe" nadležnosti grada i republike na ovoj saobraćajnici ukrštaju.

Da je ova glavna saobraćajna arterija prepuštena zubu vremena i propadanju govori i to da nije bila obuhvaćena prošlogodišnjom obnovom mosta "Gazela". "Putevi Srbije", kao zaduženo preduzeće za održavanje auto-puta, potvrdilo je da staza na drugom nivou koja vodi do tramvajske stanice iz pravca Banovog brda ka centru, kao i stepenište ka stajalištu autobusa "17" i "18" na auto-putu, pripada nadležnosti grada, pa tako i nije bio deo projekta rekonstrukcije.

Čak ni JKP "Javna rasveta", koje je zaduženo sa održavanje osvetljenja autoputa, koji obuhvata "Gazelu" i pojedine pristupne saobraćajnice, na svojoj "mapi" dužnosti nema upisan pešački deo oko Mostarske petlje.

Bilo kao, gradska saobraćajnica ili pak deonica auto-puta Beograd-Niš, velika frekvencija putnika na spiralama Mostarske petlje trebalo bi da bude dovoljno važan aršin za rešavanje uređenja pešačkog prolaza. Na ovoj tački ukršta se čak 17 linija gradskog i prigradskog prevoza, čija stajališta služe za dolazak ili odlazak putnika sa međugradskih tura. Pored savršene pozicije za zasede manijaka, neugledni i oronuli ćoškovi Mostarske petlje, daleko od svetlosti odmenjuju javni toalet, a od pomoći su i uličnim "umetnicima" grafita. Popucao asfalt uzima svoj "danak" damama sa potpeticama, a oronula ograda ruži podmlađenu "Gazelu".

U Sekretarijatu bez komentara

Odeljenju Sekretarijata za komunalne i stambene poslove, Upravi za energetiku, pripisana je funkcija planiranja i razvoja energetike, kao i nadležnost za javnu i dekorativnu rasvetu. Ipak, odgovor na pitanje nadležnosti za funkcionalnu rasvetu pešačke zone Mostarske petlje je izostao, kao i njen status u budućim planovima rekonstrukcije u Beogradu.

Petlja sagrađena 1974. godine

Izgradnja Mostarske petlje, poznatije pod nazivom "Mostar" (prema nekadašnjoj istoimenoj kafani na tom mestu) počela je 1967. godine, a završena 1974. na potezu Jatagan mala. U nju se uliva saobraćaj iz šest smerova, zauzima površinu od dva hektara, ima ukrštanje puteva u tri nivoa, šest podzemnih prolaza za pešake i četiri pasarele, a najviša tačka je 22 metra.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;