Mrak stepeništa i pešačkih prolaza Mostarske petlje bio je "saučesnik" silovatelju koji je neosvetljenu pešačku zonu ispod aut-oputa iskoristio za napad na čak 20 žena tokom poslednje tri godine! Ipak, pravog krivca za skrajnut problem uređenja nivoa petlje teško je imenovati kako se "međe" nadležnosti grada i republike na ovoj saobraćajnici ukrštaju.
Da je ova glavna saobraćajna arterija prepuštena zubu vremena i propadanju govori i to da nije bila obuhvaćena prošlogodišnjom obnovom mosta "Gazela". "Putevi Srbije", kao zaduženo preduzeće za održavanje auto-puta, potvrdilo je da staza na drugom nivou koja vodi do tramvajske stanice iz pravca Banovog brda ka centru, kao i stepenište ka stajalištu autobusa "17" i "18" na auto-putu, pripada nadležnosti grada, pa tako i nije bio deo projekta rekonstrukcije.
Čak ni JKP "Javna rasveta", koje je zaduženo sa održavanje osvetljenja autoputa, koji obuhvata "Gazelu" i pojedine pristupne saobraćajnice, na svojoj "mapi" dužnosti nema upisan pešački deo oko Mostarske petlje.
Bilo kao, gradska saobraćajnica ili pak deonica auto-puta Beograd-Niš, velika frekvencija putnika na spiralama Mostarske petlje trebalo bi da bude dovoljno važan aršin za rešavanje uređenja pešačkog prolaza. Na ovoj tački ukršta se čak 17 linija gradskog i prigradskog prevoza, čija stajališta služe za dolazak ili odlazak putnika sa međugradskih tura. Pored savršene pozicije za zasede manijaka, neugledni i oronuli ćoškovi Mostarske petlje, daleko od svetlosti odmenjuju javni toalet, a od pomoći su i uličnim "umetnicima" grafita. Popucao asfalt uzima svoj "danak" damama sa potpeticama, a oronula ograda ruži podmlađenu "Gazelu".
U Sekretarijatu bez komentara
Odeljenju Sekretarijata za komunalne i stambene poslove, Upravi za energetiku, pripisana je funkcija planiranja i razvoja energetike, kao i nadležnost za javnu i dekorativnu rasvetu. Ipak, odgovor na pitanje nadležnosti za funkcionalnu rasvetu pešačke zone Mostarske petlje je izostao, kao i njen status u budućim planovima rekonstrukcije u Beogradu.
Petlja sagrađena 1974. godine
Izgradnja Mostarske petlje, poznatije pod nazivom "Mostar" (prema nekadašnjoj istoimenoj kafani na tom mestu) počela je 1967. godine, a završena 1974. na potezu Jatagan mala. U nju se uliva saobraćaj iz šest smerova, zauzima površinu od dva hektara, ima ukrštanje puteva u tri nivoa, šest podzemnih prolaza za pešake i četiri pasarele, a najviša tačka je 22 metra.