INFONET-468X60-BANNER

Zasijalo na obilaznici

15.11.2013. | Novosti

Svetlo više nije na kraju tunela "Lipak" i "Železnik", već su cevi posle pet godina u mraku, ponovo osvetljene celom dužinom. Preduzeće "Koridori Srbije" u saradnji sa "Putevima Srbije" pokrenuli su postupak legalizacije oba tunela koji je završen u junu 2012. Posle dobijene građevinske dozvole bilo je moguće sprovesti zakonom predviđeni postupak javne nabavke za sanaciju i opremanje tunela. Radovi su počeli u junu ove godine.

- Obnovljena su postojeća elektroenergetska postrojenja, komunikacioni i signalno-saobraćajni sistemi, upravljački i zaštitni sistemi, obavljeni su građevinsko-zanatski, kao i mašinskobravarski radovi u tunelima. Takođe, izgrađena je hidrantska mreža i rezervoar za tunel "Lipak" – kažu u "Koridorima Srbije". - Sanacija je još u toku, a završeno je 98 odsto ugovorenih radova. Puštanje pod napon trafostanice "Lipak" i trafostanice "Železnik", EDB je uradila sredinom oktobra.

U "Koridorima" kažu da je u toku probno ispitivanje upravljačkih i funkcionalnih sistema u tunelima, nakon čega će uslediti tehnički prijem izvedenih radova u cilju dobijanja upotrebne dozvole i primopredaje saniranih tunela krajnjem korisniku JP "Putevi Srbije".

Od otvaranja pomenutih saobraćajnih objekata 2008. godine vožnja na ovim deonicama obilaznice oko Beograda bila je nebezbedna, naročito noću, kada su vozačima put osvetljavali jedino farovi sopstvenih automobila ili onih koji im dolaze u susret. Iako su sijalice zableštale prilikom otvaranja, za kratko vreme pokradena je oprema za video-nadzor, osvetljenje i ventilaciju, a vozila su prolazila kroz potpuno ogoljene tunelske cevi.

Treba još vremena i novca

Za završetak kompletne obilaznice biće potrebno još mnogo vremena, ali i novca. Otvaranje novih gradilišta na delu od Avalskog puta do Bubanj potoka, kao i na deonici od Bubanj potoka do Pančeva, tek predstoji. Naravno, uslovljeno je obezbeđivanjem novca. Najverovatnije, kao i do sada, iz nekog povoljnog evropskog kredita.

Grade se i tri nove petlje

Radovima na obilaznici još se ne nazire kraj. Očekuje se da će cela leva traka, od Batajnice do Dobanovaca, biti završena do leta iduće godine. Na Batajničkoj petlji završeno je oko 70 odsto posla, a kompletni radovi biće gotovi u narednih šest do osam meseci. Rok za završetak novih petlji – "Orlovača" i "Petlovo brdo" je 270 kalendarskih dana.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;