Zapisnici o primopredaji Bulevara kralja Aleksandra posle rekonstrukcije sačinjeni su bez obilaska terena, a direktorka Direkcija za puteve Ivana Vuletić nije dala saglasnost za prijem ove važne beogradske saobraćajnice! Odborenje Direkcije posle završetka radova nisu dobili ni Stari savski most, podzemni prolaz kod Sajma, Nemanjina i Požeška.
Prema nezvaničnim informacijama, Sekretarijat za saobraćaj, Agencija za investicije i Direkcija za građevinsko zemljište su 18. oktobra stavili pečat na prijem Bulevara, iako niko iz Direkcije za puteve nije bio prisutan na tom sastanku. Umesto rukovodstva Direkcije, potpis je stavio gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan.
Čelnici Direkcije u četvrtak su o tome obavestili sve nadređene u gradu. U dopisu piše da Direkcija neće prihvatiti da održava Bulevar, jer je prilikom rekonstrukcije 2010. godine napravljen niz velikih propusta. Da bi se oni ispravili potrebno je uložiti ogroman novac, a taj teret bi pao na kasu Direkcije, koju pune građani, jer su garantni rokovi odavno prošli.
- Zapisnici o primopredaji sačinjeni su bez obilaska Bulevara i izveštaja o stanju u kojem se nalazi. Vrednost rekonstruisanih objekata je usled lošeg izvođenja radova značajno umanjena, pa oni zahtevaju obimne i skupe "zahvate" kako bi bili dovedeni u ispravno stanje. Zanemarene su primedbe prilikom pregleda Bulevara kralja Aleksandra koje su upućivane Agenciji za inevsticije tokom prošle godine, a koje je trebalo da budu ispravljene o trošku investitora – navodi se u dopisu Direkcije.
U toj ustanovi smatraju da bi bilo kakvo njihovo ulaganje na ispravljanju nedostataka, predstavljalo neracionalno trošenje budžetskih para grada Beograda.
- Od 2010. godine, posle završenih radova, naša Komisija je mnogo puta bila na terenu i ukazivala na propuste. Međutim, ništa nije popravljeno. A utvrdili smo čak 65 propusta. Od toga se 50 primedbi odnosilo na propuste na kolovozu i trotoaru, a 15 na saobraćajnu signalizaciju – objasnili su u Direkciji.
Kako nam je rečeno, najveće teškoće predstavljaju ulegnuća ploča, šahtova i slivnika na kolovozu, trotoaru i parking-mestima. Ni saobraćajna signalizacija nije urađena onako kako je navedeno u projektu, jer na semaforima nedostaju kapice.
Odabrali najskuplju ponudu
Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra trajala je od 3. marta do 30. avgusta 2010. Od tri ponuđača izabrana je "Balkan gradnja", iako je njihova ponuda bila za šest miliona evra skuplja od druge dve. Firme "Svitelski" i "Porr" ponudile su da rekonstrukciju urade za 1,1 milijardu sa PDV, dok je "Balkan gradnja" tražila i dobila 1,7 milijardi. Komisija je svoj izbor pravdala time da ostale firme nisu ispunile uslove tendera.