Lokalne saobraćajnice jedan su od najvećih problema budvanske rivijere. Nema ih dovoljno, postojeće su uzane i tokom sezone su na njima stalne gužve i svađe. Gradeći mahom stanove za tržište mnogobrojni investitori su "zašli" tamo gde su još poodavno predviđeni putevi do privatnih kuća i naselja.
Nemali broj je onih koji automobilima ne mogu da stignu do svojih dvorišta, pa su primorani da potrepštine koje kupe, bez obzira na težinu, nose bukvalno na leđima, preko brda zemlje, šuta i građevinskog materijala sa susednih gradilišta.
U opštini Budva, svesni stanja, nameravaju da koliko-toliko izmene situaciju. No, malo je para, a i trasa je dobrim delom "pojedena", pa nove saobraćajnice teško mogu da se udenu u beton stambenih četvrti koje su izgrađene za kupce.
Nešto će se, ipak, menjati. U Sekretarijatu za investicije opštine Budva kažu da su pozvali vlasnike čija zemlja treba da bude izuzeta, radi izgradnje lokalnih pristupnih puteva, da budu koperativni kako bi se prvo kompletirala potrebna dokumentacija, a onda počeli radovi. Izuzeta zemlja se, naravno, plaća, ali iz opštine apeluju da vlasnici postavljaju razumne iznose. Novac za te svrhe je obezbeđen.
- Da bismo krenuli u proširenje ulica koje su "usko grlo", izgradnju i dogradnju novih lokalnih puteva, potrebne su građevinske dozvole. A njima prethodi kompletiranje dokumentacije. Sve će biti završeno kada se zemlja izuzme i kada, shodno urbanističkim planovima, budu postavljene trase – kažu u Sekretarijatu.
Među prvim lokacijama koje će biti "napadnute" jesu naselja Lazi i Mainski put u samoj Budvi. Prvo će biti postavljena potrebna infrastruktura, a u drugoj fazi se rade putevi. Radiće se putevi i na seoskom području (Seoca, Žuta Greda) i Blizikuće-Tudorovići. Nije malo naselja ni u Svetom Stefanu i Pržnom, koja su bez prilaznih puteva, ali i drugde duž rivijere.
A vlasnici kuća u tim naseljim, a od kojih su mnoge podignute i pre tri decenije, gradili su svoje objekte strogo poštujući detaljne urbanističke planove, plaćajući uredno sve komunalne obaveze, a da prilazni put nisu dobili ni do današnjih dana. Ponegde je potrebno uraditi samo stotinu ili dve stotine metara puta da bi meštani imali pristup.
Kružni tok
Planirana je izgradnja kružnog toka na delu budvanske zaobilaznice, kao i na bečićkom bulevaru. Projekata je dosta, zahteva još više, a šta će biti urađeno do početka naredne turističke sezone, verovatno će zavisiti od para.