Gradonačelnik Dragan Đilas sa saradnicima održao je u Lilu sastanak sa francuskim kompanijama koje učestvuju u izradi projekta Beogradskog metroa. Na sastanku su precizirani dalji koraci na realizaciji druge faze donacije Republike Francuske – izradi idejnog projekta prve linije Beogradskog metroa. Razgovaralo se o tehničkim detaljima neophodnim za izradu idejnog projekta prve linije, osobinama voznih garnitura, mogućim fazama izgradnje i finansiranja pojedinih faza.
Imajući u vidu da je Evropska banka za obnovu i razvoj pre nekoliko dana potvrdila da je spremna da finansira radove na izgradnji Beogradskog metroa, dogovoreno je da francuske kompanije "Ežis" i "Alstom" obave neophodne pripreme kako bi sve bilo spremno da u septembru započnu sa izradom idejnog projekta prve linije Beogradskog metroa. Idejni projekt treba da bude završen za 11 meseci i na osnovu njega mogli bi da budu raspisani tenderi za izgradnju Beogradskog metroa.
Gradonačelnik Dragan Đilas rekao je da su završene sve neophodne radnje oko finansiranja projekta beogradskog metroa i da će na osnovu međudržavnog sporazuma, Francuska finansirati vozove i elektro-opremu.
- Ako sve bude po planu, za otprilike 24 meseca mogli bi da počnu radovi na prvoj liniji metroa od Novog Beograda do Vukovog spomenika, a prvi putnici bi tom linijom mogli da se prevezu za četiri godine – rekao je Đilas. - Sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) pregovarano je skoro godinu i po dana. Tek pre nekoliko dana dobijena je zvanična potvrda da su spremni da finansiraju radove, čija je projektna vrednost više od 600 miliona evra.
Đilas kaže da je gradu neophodna garancija Republike, jer na tome insistira EBRD.
- Beograd će moći sam da vraća taj kredit. Tek 2020. počećemo da vraćamo prve rate – rekao je Đilas, naglasivši da je projektom predviđeno da metro bude završen za četiri godine, ali da ne može sa sigurnošću da kaže koliko će zaista biti neophodno.