INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Četiri opštine traže rekonstrukciju pruge Stalać-Kraljevo

06.03.2013. | Tanjug

Lokalne samouprave Kruševca, Vrnjačke Banje, Trstenika i Kraljeva uputiće iduće nedelje zahtev Ministarstvu saobraćaja i "Železnicama Srbije" da se izvrši revitalizacija i elektrifikacija pruge Stalać-Kraljevo, potvrđeno je u gradskoj upravi Kruševac.

Prema rečima načelnika opštih poslova Dušana Todorovića, predstavnici ovih opština će do kraja nedelje potpisati Memorandum, kojim će ukazati na opšti značaj rekonstrukcije pruge i predati ga nadležnom Ministarstvu.

- Projekat o sanaciji ove pruge je urađen još 1985. godine i nalazi se u Saobraćajnom institutu, i sada je potrebno da se taj dokument uskladi sa aktuelnim zakonskim normama – kaže Todorović, i dodaje da je za rekonstrukciju potrebno oko 50 miliona evra.

- Država sada treba da se opredeli da li će deo sredstava iz ruskog kredita odobriti za revitalizaciju ove pruge – istakao je načelnik opštih poslova.

Napominjući da revitalizacija pruge Stalać-Kraljevo ima tri faze, on je objasnio da je prva delimično završena, rekonstrukcijom dela pruge od Stalaća do Kruševca 2007. godine, u koju je uloženo 4,5 miliona evra. Sada je neophodno da se, za potrebe putničkog saobraćaja, izvrši elektrifikacija. Kako je ranije kazao gradonačelnik Kruševca, Bratislav Gašić, ovaj deo posla bi mogao da bude završen do 30. juna.

Druga i treća faza, kako objašnjavaju u gradskoj upravi, podrazumeva rekonstrukciju koloseka od Kruševca do Trstenika i od Trstenika do Kraljeva što bi, uz izgradnju autoputa Pojate-Preljina, bilo veoma značajno za privredu.

U "Železnicama" kažu da bi završetkom sve tri faze putnički saobraćaj dobio sasvim drugu dimenziju (nekada je postojao kružni voz Beograd-Vrnjačka Banja-Beograd ili Niš-Bar), dok bi privrednici za uvoz sirovina koristili luku Bar, umesto luke Solun ili Burgas.

Takođe, napominju da za rekonstrukciju neće biti potrebna nova trafostanica, jer bi mogla da se koristi postojeća sa Koridora 10. Podsetviši da se u Kruševcu već odvija teretni saobraćaj koji koriste kompanije poput "Henkela", Todorović je precizirao da je godišnji protok robe u tom gradu na nivou od 300.000 tona, i naglasio da je najveća brzina vozova na rekonstruisanom delu samo 25 kilometara po satu.

Prema dokumentima iz gradske uprave, pruga Stalać-Kraljevo je izgrađena 1910. godine, dok je remont stanice i pomeranje trase ulaza u stanicu rađen iz dva dela, u periodu od 1987. do 1989. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;