BAU2025-468X60-BANNER

Autoput kao obilaznica

22.02.2013. | Politika

Pre dve decenije započeta je gradnja mosta preko Ibra i, kako se tada govorilo, on će biti sastavni deo buduće obilaznice oko Kraljeva za saobraćaj sa Ibarske magistrale prema Kruševcu i u suprotnom smeru. No, gradnja tog mosta se odužila, završena je tek pre pet, šest godina, a zatim je, u jednoj od minulih predizbornih kampanja, izgrađena i saobraćajnica pa je pomenuti most počeo da se koristi. Bila je to samo neka vrsta poluobilaznice za teretni saobraćaj iz pravca Kruševca prema Kragujevcu. Tako se većina teških kamiona i dalje kreće kroz uži deo grada, a posebno je takvim saobraćajem opterećena Dositejeva ulica, u kojoj se već godinama beleži i najveći broj udesa u gradu.

To podstiče i sve učestalije interesovanje javnosti i pitanja lokalnim političarima o gradnji prave obilaznice oko Kraljeva kakvu poseduje većina sličnih gradova u Srbiji. Njihov odgovor se doskora uglavnom svodio na to da lokalna samouprava za tako krupnu investiciju nema novca, a da je to državni posao pošto je buduća obilaznica uklopljena u planirani autoput. Zato je najavljena gradnja autoputa od Pojata do Preljine od posebnog značaja za Kraljevčane.

Kako je u ovdašnjoj Direkciji za urbanizam i izgradnju objašnjeno, od 110 kilometara budućeg autoputa 22 će prolaziti preko teritorije grada Kraljeva. Prema predviđenoj trasi on će se na ovom području graditi najvećim delom levom obalom Zapadne Morave, pa je čak na dve lokacije, ukupne dužine oko 1.600 metara, predviđeno izmeštanje korita te reke. Kako je od predstavnika resornog ministarstva ranije najavljeno, a od Nenada Nerića, direktora ovdašnje Direkcije za izgradnju i potvrđeno, gradnja pomenutog autoputa pa, dakle, i obilaznice oko Kraljeva počeće u maju ove godine, a već je predviđeno i da okončanje radova bude za 48 meseci.

Do sada je za dve deonice završen idejni projekat, radi se na projektovanju preostalih delova i eksproprijaciji zemljišta. Narednog meseca biće izabran i izvođač radova i to će najverovatnije biti kineska firma CRBC, a država će u realizaciju ovog projekta uložiti oko 640 miliona evra.

Na pitanje, da li će postojeći most preko Ibra biti sastavni deo bar jedne kolovozne trake budućeg autoputa, ovdašnji stručnjaci daju odgovor "da on može biti korišćen pod uslovom da brzina kretanja vozila novom saobraćajnicom bude ograničena na 120 kilometara. No, pošto se sada autoputevi uglavnom projektuju za veće brzine tako bi za buduće dve trake modernog autoputa trebalo graditi dva nova mosta preko Ibra, naravno jedan pokraj drugog".

A postojeći je ionako još tokom dugogodišnje gradnje zastareo...

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;