INFONET-468X60-BANNER

Doka postavlja standarde u evropskoj mostogradnji

23.12.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Doka je stekla ime zahvaljujući oplatnim rešenjima za izuzetne konstrukcije mostova. Nedavni projekti u srcu Evrope pokazuju da se zahvaljujući Doka stručnosti, infrastrukturni projekti sutrašnjice grade već danas.

Doka

Uz Doka pokretnu skelu TU u rekordnom roku je izgrađen 785m dugački most Aftetal (Foto: Doka)

Izgradnja mosta je dugoročan projekat koji zahteva profesionalno planiranje kako bi se završio efikasno, brzo i ekonomično. Iz tog razloga, Doka je 2006. godine osnovala ekspertski centar "Global Expertise Centre Infrastructure", posvećen sveobuhvatnom upravljanju projektima iz sfere mostogradnje.

Visokostručni tim centra, koji je učestvovao u brojnim megaprojektima u preko 60 zemalja, sarađuje sa regionalnim predstavnicima na projektima izgradnje mostova - od kompozitnih mostova do prednapregnutih betonskih mostova, tražeći uvek nove načine za razvoj još efikasnijih i održivijih rešenja.

Moderni Doka oplatni sistemi su prilagodljivi, svestrani i mogu se lako kombinovati. Na primer, mogu se koristiti prvo za formiranje potpornih zidova ili temelja pilona, a zatim i za podizanje samih pilona. Doka nudi najbolja oplatna rešenja i za različite metode izgradnje mostova.

Tako je Doka pokretna skela za konzolnu gradnju posebno pogodna za mostove sa velikim rasponima nadkonstrukcije, jer je uz nju moguće izlivanje delova nadkonstrukcije simetrično sa obe strane mosta.

Za sigurnu i brzu izgradnju kompozitnih mostova, gde se kolovozna ploča sastoji od betonskih i čeličnih elemenata, podesna je Doka pokretna skela za kompozitne mostove.

Doka univerzalni inženjerski set UniKit je idealan kada je potrebno podneti velika opterećenja na rasponima. Jasna prednost svih ovih sistema je što su sastavljeni od standardizovanih komponenti, mogu da se daju u zakup i ponovo koriste na drugim gradilištima.

Most Aurach: Primer obnove mosta

Tim iz Doka ekspertskog centra našao je rešenje po meri za opsežnu obnovu mosta preko doline Aurach, na auto-putu A1, visine 50m i dužine 420m - Doka pokretnu skelu za konzolnu gradnju.

Kako bi se tokom građevinskih radova obezbedio neometan protok vozila, nova konstrukcija je izgrađena paralelno sa postojećim mostom radi preusmerenja saobraćaja.

Novi most će moći da izdrži znatno veća opterećenja i da obezbedi pouzdanu saobraćajnu vezu za narednih sto godina.

Most Jaruga: 3D digitalno planiranje

Većina vijadukta mosta Dumanja Jaruga, dužine 500m i maksimalnog raspona 120m, formirana je korišćenjem četiri Doka pokretne skele za konzolnu gradnju.

Dodatno, bilo je potrebno prilagoditi sisteme poprečnom nagibu i savladati S-krivinu auto-puta. Korišćeni su mnogi elementi iz UniKit seta: UniKit potporne skele 480, primarni i sekundarni UniKit nosači. Svoju primenu našla je i prilagođena noseća skela SL-1.

Doka

Doka Unikit i Doka pokretna skela za konzolnu gradnju ključ uspeha projekta most Jaruga (Foto: Doka)

Doka je obezbedila dodatnu vrednost kroz digitalno planiranje oplata u 3D dizajnu, što je rezultiralo uštedom vremena i troškova, a povećanjem bezbednosti na gradilištu.

Most Aftetal: Savladavanje složene geometrije mosta

Most Aftetal je kompozitni most između nemačkih gradova Brilon i Paderborn. Zbog svoje visine, geometrije pilona i masivnih glava pilona, kao i svoje dužine i raspona, jedan je od složenijih objekata.

Zbog složenih građevinskih zahteva, Doka je razvila individualna rešenja i osigurala pouzdanost procesa, poštovanje dinamike gradnje i upravljanje troškovima.

Rezultat primene Doka oplatnih rešenja, kao što je pokretna skela TU, bilo je smanjenje potrošnje materijala za 40% i skraćenje vremena gradnje za 30%. Savršen primer minimiziranja karbonskog otiska uz očuvanje visokog nivoa kvaliteta.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


DOKA-300X250-BANNER
West Balkans Machinery
BROWEL-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....

;