Kompanija Doka obezbedila je tehničko rešenje za ambiciozno proširenje Linije 3 madridskog metroa. Ovaj projekat, kojim upravlja UTE METRO L3 (OSSA-AZVI-COTODISA), uključuje izgradnju tunela dužine 2,7km i nekoliko novih stanica.
Ključna komponenta rešenja je Doka SL-1 sistem, modularni i svestrani sistem oplata (Foto: Doka)
Tim kompanije Doka je implementirao samonosivu oplatu za oblaganje tunela dužine 1,4km. Doka je obezbedila pokretni vagon za nošenje oplate konstrukcije tunela koristeći inovativnu metodu koja je ubrzala radove i povećala sigurnost.
Ključna komponenta rešenja je Doka SL-1 sistem, modularni i svestrani sistem oplata dizajniran posebno za primene koje zahtevaju visoku nosivost, kao što je izgradnja tunela. SL-1 sistem se može lako prilagoditi različitim geometrijama tunela i metodama izgradnje, pružajući robusno i pouzdano rešenje.
Njegov modularni dizajn omogućava brzo sklapanje i rasklapanje, značajno smanjujući vreme izgradnje i troškove rada. Zahvaljujući svojoj stabilnoj strukturi SL-1 sistem garantuje visoke standarde bezbednosti, što ga čini idealnim za urbane građevinske projekte.
Detalji tehničkog rešenja
Pomeranje vagona direktno na betonu, čak i u zakrivljenim zonama: SL-1 tunelska oplata dužine 7,5m se kreće na čeličnim točkovima direktno na betonu. Sistem uključuje ugrađeni obrtni sto za lako podešavanje radijusa u zakrivljenim delovima. Ovim su šine postale nepotrebne, troškovi su redukovani, a napredak radova je ubrzan.
Logistika: Sa vrlo ograničenim prostorom unutar tunela i bez prekida građevinskih aktivnosti, predmontaža se vrši izvan tunela. Vagon, povezan sa SL-1 profilima preko prozora za betoniranje, se zatim spušta kroz okno.
Ekonomičan koncept oplate sa otvorom za prolaz vozila i dnevnim ciklusom betoniranja: SL-1 tunelska oplata koristi SL-1 čelične panele sa integrisanim poprečnim ojačanjima tokom betoniranja, eliminišući potrebu za ankerisanjem zidova.
Podupirači se mogu lako ukloniti viljuškarom za 10 minuta, stvarajući neophodni prolaz za vozila. Performanse sistema su unapređene korišćenjem novih hidrauličnih cilindara.
Predmontaža je vršena izvan tunela (Foto: Doka)
UTE šef gradilišta, Gonzalo Soubrier, ističe: "Najveći izazov za nas je bio osigurati da projekat zadovolji visoke tehničke standarde uz strog raspored u urbanom okruženju. Izabrali smo kompaniju Doka zbog njihovih inovativnih oplatnih rešenja i dokazanog iskustva u isporuci kod složenih infrastrukturnih projekata. Njihov SL-1 sistem je pružio robusnost i fleksibilnost koja nam je bila potrebna, a stručnost njihovog tima je bila neprocenjiva u prevazilaženju izazova projekta."
Raul Eickelberg, Doka menadžer projekta, napominje: "Logistika je bila jedan od glavnih izazova sa kojim smo se suočili zbog veoma ograničenog prostora na gradilištu. Koordinacija isporuka i skladištenje zahtevali su precizno planiranje i realizaciju. Modularni dizajn našeg SL-1 sistema omogućio je efikasno upravljanje prostorom i osiguranje nesmetanih operacija uprkos strogim ograničenjima."
Proširenje Linije 3 metroa, kao deo šire inicijative za modernizaciju i unapređenje usluge javnog gradskog prevoza, je ključno za stanovnike Madrida, jer ima za cilj poboljšanje povezanosti i smanjenje zagušenja u gradu.
Učešće u ovom projektu je značajna referenca kompanije Doka i naglašava njenu posvećenost pružanju pouzdanih, efikasnih i sigurnih rešenja. Pažljivo planiranje i realizacija uz korišćenje naprednih rešenja osigurali su brz napredak radova uz održavanje najviših standarda bezbednosti.
Klijent kompanije Doka je izrazio zadovoljstvo planiranjem, pravovremenom isporukom i ukupnim kvalitetom rešenja, ističući odličan odnos cene i kvaliteta.