Projekat beogradskog metroa ulazi u fazu realizacije, s početkom građevinskih radova planiranim za narednu godinu. Prva linija metroa, koja će povezati Makiško polje i Pančevački most, trebalo bi da bude operativna do 2030. godine, čime će Beograd dobiti moderni šinski sistem javnog prevoza.
Prva linija metroa (Foto: Egis/Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje objekata Beogradskog metroa)
Kako prenosi RTS, potpisan je i treći ugovor vezan za izgradnju prve linije metroa. Kineska kompanija "Power China" će izvoditi građevinske radove, a francuski "Alstom" će isporučiti vozove i instalirati prateći sistem.
Ugovor sa kompanijom "Power China", vredan 720 miliona evra, obuhvata izradu projekta i izvođenje radova, uključujući i pripremne aktivnosti i nabavku TBM mašina, a rok za njegovu realizaciju je 45 meseci, plus dve godine.
Očekuje se da će radovi na tunelima započeti u maju 2026. godine, korišćenjem TBM mašina, poznatijih kao "krtice".
Prema rečima predstavnika "Power China" Han Džipinga bezbednost i kvalitet su prioriteti, a isporuka "krtica" se očekuje u februaru 2025. godine. One će započeti kopanje na lokacijama Bele vode i Karaburma, a završiti kod Sajma.
Pripremni radovi već su u toku, uključujući geološka istraživanja i projektovanje, dok će početkom sledeće godine radovi biti fokusirani na depo na Makiškom polju. U ovoj fazi biće izgrađeno šest objekata i dve nadzemne deonice neophodne za funkcionisanje sistema.
Prema najavama JKP ''Beogradski metro i voz'' trebalo bi da pregovori za prvu fazu druge linije metroa, koja će povezati Bežanijsku kosu i Savski trg, počnu sledeće godine, dok se izbor projektanta treće linije očekuje u narednim nedeljama.