Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada Beograda, izjavio je juče za Tanjug da će prva linija metroa biti puštena u rad krajem 2028. godine ili početkom 2029. godine. On je dodao da će mašine za kopanje tunela, popularno zvane "krtice", ući pod zemlju 2025. godine.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Nikodijević je podsetio da su radovi na depou Makiško polje već započeti, istakavši da je to najzahtevniji deo projekta jer će depo biti centar upravljanja celokupnim metro sistemom.
Prema njegovim rečima, metro nije jedino rešenje za saobraćajne probleme u Beogradu. Intenzivno se radi i na proširenju "BG voza", koji će povezati periferne opštine Beograda sa metroom, omogućavajući brže i efikasnije kretanje, preneo je Beoinfo.
U planu je izgradnja nove linije Zemun polje-Surčin koja će povezati beogradski aerodrom. Kako je naveo, ovaj projekat mora biti završen do 2027. godine, zbog međunarodne izložbe Ekspo 2027 i neophodno je osmisliti kako kako da se veliki broj ljudi preveze do Ekspo kompleksa i nazad.
Predsednik Skupštine grada je istakao važnost završetka letnjih projekata, uključujući rekonstrukciju određenih ulica i zamenu instalacija, kako bi Beograd bio spreman za 1. septembar. Takođe, zbog visokih letnjih temperatura, radovi na gradilištima počinju ranije kako bi se radnici u najtoplijem delu dana odmarali i izbegli prekomerni napor.
Prema njegovim rečima, potrošnja električne energije u Beogradu tokom leta je veća nego zimi zbog intenzivne upotrebe klima-uređaja. Klimatske promene su evidentne, pa Nikodijević napominje da je Strategija prilagođavanja Beograda na klimatske promene doneta 2015. godine.
Ona sadrži niz mera koje će grad morati da sprovede u budućnosti. Preporuke iz te strategije biće primenjene u budućoj izgradnji naselja i ulica, ali će za prilagođavanje postojećih struktura biti potrebne godine, smatra Nikodijević.