Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, obišao je radove na izgradnji tunela Munjino brdo, ključne tačke na auto-putu između Pakovraća i Požege. Radovi se izvode prema planiranoj dinamici i očekuje se da deonica bude završena i otvorena za saobraćaj u oktobru.
Tunel Munjino brdo (Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture)
Tunel Munjino brdo, zajedno sa tunelom Laz, predstavlja jedan od najvećih izazova za izvođače radova zbog složene konfiguracije terena. Vesić je objasnio da je tunel Munjino brdo bio jedan od najtežih tunela za probijanje u Srbiji. Dužina tunela iznosi oko 2,7 kilometara, a preostali su radovi na iskopu oko 545 metara u levoj i 525 metara u desnoj tunelskoj traci, piše Blic.
Projekat takođe uključuje izgradnju evakuacionih izlaza za pešake na svakih 280 metara, kao i mogućnost prelaska vozila iz jedne u drugu tunelsku cev u slučaju saobraćajne nesreće, čime se osigurava visok nivo bezbednosti u skladu sa svetskim standardima, naveo je Vesić.
Napredak na projektu je bio usporen zbog teških geoloških uslova, sa dnevnim iskopom koji je u jednom trenutku iznosio svega 0,8 metara. Prema Vesićevim rečima, trenutno se postiže napredak od pet metara dnevno, sa očekivanjima da će se u narednom periodu dostići i do 10 metara dnevno.
Po završetku deonice do Požege u oktobru, kineska kompanija CRBC započeće radove na deonici prema Dugoj poljani, ka Crnoj Gori, dužine 74 kilometra, istakao je ministar. Osim toga, planirana je i izgradnja auto-puta ka Kotromanu, prema Republici Srpskoj i BiH, sa prvim radovima na deonici do Sušice, čime će Zlatibor biti povezan sa mrežom auto-puteva, prenosi Blic.
Vesić je naglasio kontinuitet infrastrukturnih projekata u Srbiji kao deo politike saobraćajnog povezivanja i ekonomskog razvoja zemlje, koja ima za cilj privlačenje stranih investicija, stvaranje novih radnih mesta i poboljšanje životnog standarda građana.
Vladimir Petrović, rukovodilac nadzora na projektu, potvrdio je da tunel Munjino brdo predstavlja najsloženiji tunel izveden u Srbiji u novije vreme.