Otvaranje Sektora 6 obilaznice oko Beograda, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok, najavljeno je za 28. jun, Vidovdan, i time će biti kompletiran Koridor 10. Saobraćajni prsten od Batajnice do Bubanj potoka, dugačak 47 kilometara, biće tako završen, a preostaje da se uradi treći segment do Pančeva, dužine 31 kilometar.
Obilaznica oko Beograda (Foto: YouTube/JP Putevi Srbije/screenshot)
Prema navodima Novosti, čiji su reporteri obišli obilaznicu, dve velike petlje Avala i Bubanj potok, od kojih je potonja najveća u zemlji uspešno su završene, kao i dva mosta. Završni radovi se izvode na tunelu Beli Potok u koji su ugrađene najmodernije tehnologije upravljanja.
Izgradnju ovog sektora pratili su brojni problemi, posebno oko eksproprijacije zemljišta i objekata na mestu sadašnje petlje Avala. Radove je izvodila kineska kompanija "Power China" i azerbejdžanski "Azvirt" uz veliku pomoć domaćih podizvođača, a čitav projekat vredan je vredan 207 miliona evra.
Jovica Radić, odgovorni izvođač za nadvožnjake i tunele, rekao je za Novosti da je sve izrađeno kvalitetno i da si primenjena najinovantivnija rešenja gradnje. Dodao je da je na Sektoru 6 postavljeno pet VMS tabli sa izmenjivom saobraćajnom signalizacijom, na kojima se mogu ispisivati poruke vozačima. Objasnio je da je sve integrisano u operativni centar koji će u budućnosti raditi u automatskom režimu jer su postavljene savremene kamere. U slučaju da one detektuju zaustavljen kamion u tunelu, spušta se rampa i on se zatvara za saobraćaj.
Kamere mere brzinu i protok, odnosno broj vozila na dnevnom nivou, registarske tablice i zemlju gde su izdate. Registruju i cisterne sa opasnim materijama, pa se ostali vozači mogu upozoriti da uspore.
Izgradnja obilaznice finansirana je 85 odsto iz zajma kineske Eksim banke, a 15 odsto iz državnog budžeta. Kada su radovi bili u punom jeku na gradilištu je svakodnevno bilo više od 600 radnika, navode Novosti.