Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda podnela je nadležnom ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta kod Ade Huje, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice. Ovu studiju izradili su stručnjaci iz Saobraćajnog instituta CIP.
Planirani izgled (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta kod Ade Huje/CIP)
Kako Novosti podsećaju, novi most predviđen je kao deo spoljne magistralne tangente koji treba da poveže Pančevački put i auto-put E75. Most će se graditi na oko 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta.
U projektu se navodi da će most preko Dunava na levoj obali počinjati sa leve strane puta Beograd-Pančevo i završavaće se na beogradskoj strani prelaskom Višnjičke ulice. Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa "detelina", dok je za spajanje sa Višnjičkom planirana denivelisana raskrsnica "poludetelina".
Gradiće se i dva pristupna mosta na levoj i desnoj obali Dunava, preko Ade Huje i rukavca. Most će imati šest traka u oba pravca, biciklističku i pešačku stazu, a njegova ukupna dužina iznosiće 3.498 metara, dok će širina biti 32,5 metara.
Lokacija mosta (Foto: Studija o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta kod Ade Huje/CIP)
Konstrukcija mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona nad Dunavom, što je izabrano kao ekonomski najracionalnije rešenje, prenose Novosti.
Još 2003. godine ovaj most je uvršten u Generalni urbanistički plan Beograda. Početak gradnje je više puta najavljivan, a kada bude izgrađen predstavljaće alternativu za preopterećeni Pančevački most koji će tada moći da se rekonstruiše.
Most kod Ade Huje je, navode Novosti, jedan od sedam prelaza nad rekama čija je gradnja planirana u Beogradu do 2030.
Zahvaljujući ovom mostu, uz pristupnu saobraćajnicu kod petlje "Lasta" na auto-putu, zatim povezivanje sa izgrađenim proširenjem na Trošarini, te sa Bulevarom patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se pominjalo kao "unutrašnja obilaznica", a u stvari je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja sa banatskom Severnom tangentom čini svojevrsni srednji magistralni prsten glavnog grada.