Izgradnja nove železničke stanice, zajedno sa kompleksom u kojem je locirana, predstavlja projekat od strateškog značaja za rešavanje železničkog saobraćaja ne samo na području Beograda već i šire. Njenom izgradnjom Beograd će dobiti modernu železničku stanicu, koja će mnogo efikasnije moći da prihvati veći broj vozova na domaćim i međunarodnim linijama.
Korišćena je velika količina PERI opreme (Foto: PERI)
Prva faza izgradnje završena je početkom 2016. godine i ona je obuhvatala kompletnu izgradnju svih perona. U drugoj fazi, peroni su natkriveni pločama od preko 30.000m², za čiju je izradu bilo neophodno blagovremeno isporučiti velike količine PERI opreme.
Konstrukcija objekta je izdužena u pravcu koloseka i u osnovi gledano, ima oblik deformisanog pravougaonika približnih dimenzija 82x400m. Fleksibilno međusobno prilagođavanje MULTIFLEX sistemske oplate ploča i elemenata PERI UP nosive skele omogućilo je bezbedno prenošenje velikog opterećenja pri betoniranju masivnih delova na velikim visinama. PERI UP Flex tornjevi za podupiranje su tipski atestirani za visinu do 21,89m, što je za ovaj projekat bilo od značaja, budući da je na određenim segmentima visina podupiranja bila 20m. Dodatnu potporu pružili su ALPHAKIT tornjevi, koji su prenosili velika operećenja prilikom betoniranja na licu mesta i istovremeno obezbedili nesmetan prolaz vozilima na gradilištu.
Obezbeđen nesmetan prolaz vozilima na gradilištu (Foto: PERI)
Velika površina objekta i relativno kratak rok za izvođenje radova zahtevali su precizno koordinisanu isporuku neophodne opreme. PERI projektni tim u bliskoj saradnji sa odgovornim osobljem gradilišta uspešno je usklađivao radne i logističke procese.