Na rani javni uvid stavljen je Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd centar - Resnik - Mladenovac - Velika Plana.
Osnovna koncepcija je da se na celoj dužini formira savremena dvokolosečna pruga za putnički i teretni saobraćaj i brzinu do 200 km/h. Modernizovana pruga trebalo bi da omogući komercijalnu brzinu od 130 km/h najbržih putničkih vozova.
Nova pruga će uglavnom odstupati od postojeće na potezu od Resnika do Velike Plane, kako bi se omogućile brzine od 200km/h i 160km/h za putničke vozove, kao i 120km/h za teretne vozove.
U Mladenovcu, Smederevskoj palanci i Velikoj Plani će se rekonstruisati i modernizovati stanice. U stanicama i stajalištima predviđena je izgradnja pešačkih pothodnika, kao i nadstrešnica na peronima.
Svi objekti u trupu pruge (mostovi, propusti) biće novi, projektovani za dvokolosečnu prugu, a tuneli će se projektovati kao dve jednokolosečne cevi, prenosi eKapija.
Kako je navedeno, osnovni razlog je "stvaranje uslova za realizaciju nacionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture na principima održivog razvoja".
Dužina postojeće pruge iznos 86,17km. Izgrađena je kao jednokolosečna i puštena u rad 1884. godine. Sastavni je deo mreže Koridor 10, koji povezuje zapadnu i centralnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim istokom, i elektrificirana je.
U planu se navodi da će se izgradnjom nove železničke infrastrukture "direktno doprineti kvalitetu pristupačnosti, nivou konkurentnosti i dinamičnijem razvoju Srbije i njenih regiona".
Obrađivači plana su Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije i JUGINUS AD.