Započeti su radovi na izgradnji 9,5 kilometara obilaznice na Zlatiboru koja će ubrzati saobraćaj iz smera Crne Gore ka Višegradu ili Bajinoj Bašti, a vozila u tranzitu izmestiti iz turističkog centra.
Izgradnja obilaznice - ilustracija (Foto: Pixabay)
Radove finansiraju "Putevi Srbije", a povereni su domaćem izvođaču – užičkim "Putevima". Na gradilištu su i neki od neimara koji su učestovali u gradnji prvih modernih saobraćajnica u zemlji.
Zlatibor ne ide samo u visinu, što mu se često zamera – nova saobraćajnica otvara prostor nedaleko od turističkog centra gde će, uz obilaznicu biti i sportski kompleks sa dvadeset terena.
"Sredstva su obezbeđena od Vlade Republike Srbije. Opština ulaže u infrastrukturu, rešava imovinske odnose, tako da se nadam da će Zlatibor vrlo brzo postati sportska turistička destinacija broj jedan u Srbiji", ističe predsednik opštine Čajetina Milan Stamatović.
Gradi se da traje, onako kako je planina otvorena putnicima i sedamdesetih godina prošlog veka. Odavde je, sa užičkim "Putevima" krenuo i Stanko Tejić, pa pola veka svog rada dobro odmerio kilometrima širom ondašnje Jugoslavije, sveta i Srbije, prenosi RTS.
"Sada se mnogo brže radi, ima mehanizacija, ima kamiona, ima mašina, svega – u tome se promenilo, a kvalitet je ostao uvek isti. Bilo je uvek teško i uvek sam se plašio kada radim da li je to dobro. To mi je bila uvek opsesija", kaže šef gradilišta Stanko Tejić.
Teško bi se iko mogao pohvaliti njegovim referencama, a najponosniji je na više od 100 kilometara auto-puteva. Pamti se da je izlazio i noću, da proveri da li dovoljno svetli bela traka na Koridoru 10, da svaki novi kilometar pregleda nebrojeno puta, da kaže da mu je asfalt u venama i da je put ljudima velika sreća.
"Kad dođeš u neko bespuće, nema puta i posle određenog vremena ostaviš im put, ostaviš im sve. Moja su razmišljanja uvek na putu i na asfaltu", naglašava šef gradilišta Tejić.
Inženjer geodezije Srećko Selaković kaže da je imao sreću što je radio sa takvim čovekom koji poseduje toliko znanje i iskustvo koje se ne može, kako kaže, ni u školi ni na fakultetu naučiti već koje se stiče radom, direktno na gradilištu, piše RTS.
Iako je ostvario uslov za penziju, Stanko je i u 72. godini u svojoj firmi. I dok niče nova zlatiborska saobraćajnica, ponavlja da samo najbolji građevinari mere život kilometrima, i to kvalitetnih puteva.